Hájp utáni mélyponton az elektromos autózás
Hájp utáni mélyponton az elektromos autózás
2024. augusztus 15.
Óriási technológia, műszaki és humánátalakulás előtt áll az autógyártás. Az európai elektromobilitási átmenet ugyan már javában tart, de az Európai Parlament és az Európai Bizottság által szentesített és igen rövid időszakra szabott céldátum vészesen közeleg.
Kérdés, hogy az egyszer már 5 évvel elhalasztott villamosítási váltás 2035-től egyáltalán tartható-e. A vezető európai autógyártók szerint egyáltalán nem. Ám nem elég, hogy az erőltetett és kapkodó e-mobilitással kidobja Európa az autóiparban 130 éve felhalmozott mérhetetlen értéket jelentő fejlesztői tudást, a kínai autógyártók által dömpingáron a világpiacra ömlő villanyautók hadával is képtelennek tűnik árban és sajnos egyre inkább technológiai szinten versenyre kelni.
Eddig az autó- és motorfejlesztésben elévülhetetlen érdemeket szerzett és bő évszázadig diktáló pozícióban működő európai gyártók már évek óta százmilliárd eurókat égetnek el a jövő technológiájának kialakítására, ám a rendkívüli kockázatok nem akarnak eltűnni. Az elektromos autóhoz kevesebb alkatrész kell, de kevesebb nyereséget is hoz. Veszélyben a gyárak alkalmazottainak munkahelye, és veszélyben a jól bejáratott beszállítói lánc jövője. Mi lesz veled így európai és magyarországi autógyártás? Mozgásban című műsorunkban Nyirő Ferenc járműipari szakértővel, a Kontron Kft. üzletágvezetőjével Varjú Frigyes beszélgetett a legégetőbb kérdésekről.