Így lehet kordában tartani a gyorshajtó vezetőket

Így lehet kordában tartani a gyorshajtó vezetőket

Így lehet kordában tartani a gyorshajtó vezetőket

autó

2 perc

A Trimble – sofőrök biztonságát szolgáló – GeoManager elnevezésű megoldásának köszönhetően korlátozni lehet azt, hogy a céges autóflották vezetői legfeljebb mekkora sebességgel haladhatnak munkájuk során.

Az elmúlt egy esztendőben tíz járműflottából csaknem kilencet ért valamilyen baleset – derül ki a Roadsafe felméréséből. Emiatt azoknak a cégeknek, amelyek nagyobb flottákat irányítanak, alapvető kötelességük, hogy a vezetőiket ellássák a megfelelő felszereléssel és megteremtsék azt a környezetet, amelyben a sofőrök biztonságosan és hatékonyan végezhetik munkájukat. Éppen ezért a dolgozók védelmét és a biztonságát első számú prioritásként kell kezelni, és érdemes kiaknázni azokat az elérhető technológiákat, amelyekkel csökkenteni lehet a rizikót, és biztonságos vezetésre lehet ösztönözni a sofőröket.

Így kerülnek biztonságba a brit autóflották >>Az autókba épített hagyományos biztonsági megoldások sikeresnek bizonyultak abban, hogy a flottakezelők megfigyelhessék, sőt szükség esetén beavatkozhassanak a sofőrök vezetési szokásaiba. Ennek köszönhetően számottevően csökkent a balesetek aránya, ritkábbá váltak a műszaki hibák, és a termelékenység se szenvedett csorbát.

A modern technológiák igénybe vételének másik eredménye, hogy a társaságok kedvezőbb márkaképet alakíthattak ki magukról az ügyfeleik körében, annak köszönhetően, hogy a sofőrjeik biztonságosan vezetnek.

Az eszközök beüzemelését követően a vezetők egyrészt valós idejű riasztásokat kaphatnak, a készülékek pedig a begyűjtött adatokat elküldik a központi irodának további elemzés céljából. Az összesített információk alapján a sofőrök finomíthatják vezetési technikájukat, és vannak olyan munkáltatók, amelyek akár személyre szabott tréningeket is biztosítanak számukra.

A Trimble vezetők biztonságát szolgáló GeoManager megoldását nemrég az épületbontással, valamint környezeti és telephelyi szolgáltatásokkal foglalkozó D.H. Griffin amerikai vállalatcsoport is elkezdte használni.

A tulajdonukban lévő nagyjából 500 járműflotta esetében a legfőbb problémát az jelentette, hogy a sofőrök gyakran túllépték a megengedett sebességet. A flottamenedzser, Richard Swartz a következőképpen nyilatkozott a rendszerről:

Eljött az ideje a járműflották fejlesztésének >>„Azt még megengedjük a dolgozóinknak, hogy öt-hat mérföld/órával túllépjék a megengedett sebességet, de ha ennél gyorsabban mennek, akkor a rendszer automatikusan riasztást küld. Ha az autó sebessége túlságosan is meghaladja a felső korlátot, akkor a cégvezetők írásban figyelmeztetik a gyorshajtó vezetőket. A harmadik figyelmeztetés után a menedzsment eldöntheti, hogy beszünteti-e a dolgozó munkaviszonyát.”

Az utóbbi időben számos cég igyekszik kiterjeszteni azok a készülékeknek a körét, amelyek a járművezetők biztonságát szolgálják, illetve mérik és elemzik a sofőrök teljesítményét. Ezek az eszközök képesek arra, hogy egységesítsék a begyűjtött információkat nagyobb flották esetén, megkönnyítve a flottamenedzserek munkáját. A sofőrök teljesítményére vonatkozó jelentéseket és kimutatásokat pedig kifejezetten úgy lehet elkészíteni, hogy kiugorjanak a kirívó trendek, valamint az átlagostól eltérő járművezetési gyakorlat.

Forrás: M2M Now, az eredeti cikk szerzője John Cameron, a Trimble Field Service Management vezérigazgatója