Így segíthet az okosautó a koronavírus elleni védekezésben

Kapcsolódó cikkek

Így segíthet az okosautó a koronavírus elleni védekezésben

Így segíthet az okosautó a koronavírus elleni védekezésben

autó

1 perc

A Gartner tanulmánya szerint a kialakult rendkívüli helyzetben a járműgyártók a higiéniára és a szociális távolság megtartására összpontosíthatnak.

Az elemzőcég hozzátette: az autóipari döntéshozóknak együtt kell működniük a belső és külső technológiai partnerekkel azon technológiák integrálása érdekében, melyek csökkentik a Covid-19 fertőzésének kockázatát az autóhasználók esetén.

Szakembereik szerint jelen helyzetben az elsődleges tényezők között emelhető ki az utastér fertőtlenítése, a belső levegő tisztítása, az ember és a gépek közötti együttműködést segítő interfészek, valamint az általánosabb értelemben vett okosautós funkciók.

Az utastérben a gyakran megérintett felületek fertőtlenítése UV-fény segítségével is lehetséges, a „hagyományos” műanyag- és üvegfelületek pedig antimikrobiális változattal is helyettesíthetők. Az is fontos lehet, hogy az autó klímaberendezése a szokásosnál tovább melegítse az utasteret az esetleges fertőzési kockázatok csökkentése érdekében. Például az autós plazma légtisztítók számos ázsiai országban alapfelszerelésnek számítanak, így ezeket a járványhelyzet következtében akár globális szinten is be lehetne vezetni.

Ahogyan azt Tom Tailor, az Amazon alelnöke korábban elmondta, az otthoni hangvezérléses fejlesztések hatalmas növekedést mutatnak az utóbbi időben, legyen az az Amazon Alexa vagy más virtuális asszisztens. A Gartner szerint ez a megoldás az autókban is egyre hasznosabb lehet: egy hatékony hangalapú asszisztens ugyanis segíthet csökkenteni az utastér felületével való érintkezést, vagy akár felismerheti a koronavírus korai tüneteit.

Még inkább előtérbe kerülhetnek most az automata ajtózárak, illetve az is, ha a motor okostelefonos alkalmazásokon keresztül beindítható és leállítható legyen. Ezekkel a funkciókkal is tovább csökkenthető a járművel való érintkezés. Érdemes továbbá mérlegelni az érintés nélküli fizetési lehetőségek kiterjesztését is.

Pedro Pacheco, a Gartner kutatási igazgatója úgy véli, a Covid-19 az utazási szokásokon is változtatott. A fertőzéstől való félelem miatt egyre többen választják a tömegközlekedés helyett saját autójukat, és nagyobb hangsúlyt kapnak a megosztott közösségi mobilitási szolgáltatások is.

Forrás: