Kenguruk leckéztették meg az önvezető autókat

Kenguruk leckéztették meg az önvezető autókat

Kenguruk leckéztették meg az önvezető autókat

autó

2 perc

A Volvo nemrégiben fedezte fel, hogy az önműködő autóik nem képesek a kenguruk felismerésére, mivel azok mozgása, szokásai meglehetősen eltérnek a többi nagyobb testű állatétól.

A rendszer már bizonyította megbízhatóságát a szarvasok és rénszarvasok esetében, ezeket az állatokat a tesztek során minden gond nélkül azonosította. A folyamat egyik mozzanataként az autó a talajt használva referenciapontként megméri az állattól való távolságot. Könnyen összezavarható ugyanakkor a program, hogyha egy kenguru ugrál előtte, és az állat hol a földön, hol a levegőben van éppen.

Az AAMI ausztrál biztosító 2016-os jelentése szerint a felismerés azért is különösen fontos, mert Ausztráliában a kenguruk sokkal több balesetet okoznak az utakon, mint más állatok. Szám szerint az ilyen típusú balesetért 10-ből 9 alkalommal az ugráló erszényesek a felelősek.

A svéd autógyártó vezető menedzsere, Kevin McCann szerint a felfedezés egyszerűen a szoftver finomításának egyik mozzanatát képezi, miközben annak hatékonyságát egy sor különböző tényezővel kapcsolatban is tesztelik. „Minden autonóm gépjárművön dolgozó cég végigmegy ezen a fejlesztési folyamaton. Meglehetősen hosszú, elhúzódó feladatsorról van szó, mely még csak nem is korlátozódik a kengurukra, a kisállatok felismeréséről még szót sem ejtettünk” – fejtette ki a szakember.

Sok még a nyitott kérdés

Az önműködő járművek még rengeteg fejtörést jelentenek a fejlesztőknek és a szabályozó hatóságoknak is. A Science magazin például nemrég világított rá arra, hogy az emberek elvárják az autóktól, hogy morális kérdésekben is képesek legyenek dönteni. Az Uber sofőr nélküli járműveinél ugyanakkor azt tapasztalták, hogy megsértettek egyes közlekedési szabályokat, illetve problémáik adódtak a biciklisávval való találkozások során is. 

A fentiek ellenére New York nemrég bejelentette, hogy elfogadja a városban történő tesztelésről benyújtott pályázatok némelyikét. Ennek következtében a következő néhány hónapban Bostonban megkezdődik a próbaüzem – igaz, csak korlátozott formában.

A Volvo szakmai partnerei között tarthatja számon a személygépjárművek biztonságára specializálódott Autoliv és a chiptechnológiával foglalkozó Nvidia cégeket. Az autógyártó a közreműködő vállalatok segítségével a jelenlegi tervek szerint 2021-ig kívánja forgalomba helyezni az autonóm járműveit.

Forrás: The Verge