Kínában is önvezető kutatásokat folytat a Toyota

Kínában is önvezető kutatásokat folytat a Toyota

Kínában is önvezető kutatásokat folytat a Toyota

autó

2 perc

A japán autógyártó a Pony.ai vállalkozással kezd együttműködésbe az autonóm technológiák kutatása-fejlesztése terén.

A Toyota a kínai autonóm mobilitási piac egyik vezető szereplőjét, a Pony.ai startupot választotta technológiai fejlesztési partneréül. Az együttműködő felek hamarosan megkezdhetik közúti tesztjeiket Pekingben.

Kína a világ legnagyobb újautó-piacaként megkerülhetetlen tényező valamennyi, az automobilizmus jövőjét érintő kutatás-fejlesztés (K+F) terén. Az ország autóipara számára a mobilitás új generációs fejlesztései – az elektromos közlekedéstől kezdve az önjáró gépjárművekig – jelentik a nagy áttörés lehetőségét. Ezekben az ipari szegmensekben ugyanis egyenlő esélyekkel indulhatnak az egyébként évszázados tapasztalatokkal rendelkező autógyártókkal.

Itt is élre törnének

Az ázsiai ország ma még jelentős elmaradásokat mutat az infrastruktúra, a technológia és a jogalkotás terén, ezt a KPMG 2018-as tanulmánya is jelezte, de ahogy az elektromos közlekedésben, úgy ezen a téren is gyorsan az élvonalba emelkedhetnek. A McKinsey piackutatása szerint rövid időn belül az autonóm járművek uralhatják Kína közlekedését:

  • iparági szereplők szerint tíz éven belül a közösségi közlekedésben 69, az áruszállításban 67 százalékkal részesedhetnek az emberi felügyeletet nem igénylő gépkocsik,
  • de a magánvásárlók körében is 38 százalékra jósolják az autonóm járművek elterjedését a 2030-as évekre.

Ezt a fejlődési hullámot igyekszik meglovagolni a Toyota is, amely a világ több pontján – Japántól Izraelen át az Egyesült Államokig – jelenleg is végez autonóm mobilitási kutatásokat, 2020-ban pedig Japánban forgalomba kívánja hozni első, részlegesen önjáró típusát.

Már tesztelik a robottaxikat

A vállalat a kínai piacon máris komoly sikereket elért Pony.ai startupot választotta együttműködő partneréül. A vállalkozás 2018 végén kezdte meg PonyPilot robottaxi-szolgáltatásának kísérleti üzemét a 13 milliós Kanton városában. Ezzel Kínában elsőként biztosítottak autonóm személyfuvarozó szolgáltatást a nagyközönség részére.

A Pony.ai idén júniusban Kaliforniában is engedélyt kapott robottaxik üzemeltetésére. A cég nemcsak az egyik legnagyobb szereplő az autonóm mobilitás kínai piacán, de a legértékesebb is: becsült piaci értéke eléri az 1,7 milliárd dollárt.

Az együttműködés elsődleges célja, hogy biztonságos mobilitási szolgáltatásokat nyújtsanak mindenki számára. A Toyota más kínai partnerekkel, így a Geely autógyártóval és a Baidu internetes óriással is együttműködik. A partnerek Apollo elnevezésű közös projektje olyan, nyílt forráskódú önvezető platform létrehozását tűzte ki céljául, amelyet a többi között a japán autógyártó e-Palette minibusz fejlesztései során is felhasználhatnak.