M2M az utakon – Újratervezés az autóiparban

M2M az utakon – Újratervezés az autóiparban

M2M az utakon – Újratervezés az autóiparban

autó

2 perc

A gépek közti kommunikáció technológiája alapjaiban forgathatja fel az ágazatot.

Az IHS egy korábbi felmérése szerint a globális Machine-to-Machine kapcsolatok száma a 2012-es 116 milliós számot megtriplázva, 2017-ben elérheti a 375 milliót. Hasonló ütemű növekedésre pedig még a mobiltelefonok megjelenésének kezdetén sem volt példa.

Az autóiparban ez még fokozottabban érzékelhető, hiszen a járművek biztonságosabban és környezettudatosabban haladhatnak az utakon. Emellett az egészségügy és az orvostudomány a másik jelentős haszonélvezője a technológia elterjedésének, azonban a legkézzelfoghatóbb és mindenkit érintő fejlesztések az innovatív autóknál figyelhetők meg.

Automatikus segélyhívás

A gyors változások elsősorban a szolgáltatói szegmenst érintik, a járművek fedélzeti számítógépe és a hozzá tartozó alkalmazások pedig már alapfelszereltségnek számítanak. Az automatikus segélyhívó, az eCall rendszer például éveken belül nélkülözhetetlen program lesz minden új modellben, így a segítségnyújtás gyorsabbá és kiszámíthatóbbá válik majd. A szerkezet a külső hatásokat is jól tűri, így sem a szélsőséges hőmérséklet, sem az erős rázkódások nem akadályozzák a folyamatos működést.

A fejlesztést egy tavaly született uniós szabály szerint 2018 áprilisától kezdve minden új autóba kötelező beszerelni, amelyek így az egységes 112-es segélyhívóra jelezhetnek automatikusan. Ezt könnyíti, hogy a technológia nem specifikus platformot használ, így a program integrálása nem igényel különösebb személyre szabást és átalakítást a fejlesztőknek.

Ez azonban csak egy példa a sokból, rengeteg cég dolgozik azon, hogy a közlekedés biztonságosabb legyen, és minél inkább kiaknázhatók legyen a milliónyi szenzorok által mért adatok a forgalomszervezésben is. Azt a prognózist pedig a szakértők egyöntetűen osztják, hogy a közlekedés nemcsak megtett távolságban fog növekedni, hanem a szolgáltatások jelentősége és minősége is erőteljesen javulni fog.

Multimédiás szolgáltatások és önjáró autók

A jövőben a fedélzeti Wi-Fi hot spotokkal multimédiás streaming (médiatartalmak, videók gyors továbbítása) és GPS-alkalmazások is elérhetőek lesznek utazás közben, a városokban pedig a javasolt útvonalak, parkolóhelyek mellett a közelben lévő üzletek, éttermek elérhetősége, hirdetése is megjelenhet a műszerfalon. Az M2M-technológia a sofőr nélküli járművek kialakításában is segítheti a fejlesztéseket, a nagyvállalatok közül a Google mellett például a Toyota, az Audi és a Mercedes is gőzerővel dolgozik az ezirányú kutatásokon.

Forrás: IoT Now