Sokat profitálhatnak a cégek a sofőr nélküli technológiából

Sokat profitálhatnak a cégek a sofőr nélküli technológiából

Sokat profitálhatnak a cégek a sofőr nélküli technológiából

autó

2 perc

Bár az átlagemberek még nem ülhetnek önvezető autókba, és messze van még a nap, amikor ez teljesen megszokott jelenség lesz, de a Delphi Automotive már most jelentős nyereségre tett szert az automatizált járművekhez kapcsolódó fejlesztéseivel.

A brit cég 2016-ra becsült 16,5 milliárd dolláros globális bevételéből körülbelül 350 millió dollárt tesznek ki a biztonsági berendezések, például a radarok és a kamerák, amelyek a karambolok elkerülésében segítenek. Kevin Clark vezérigazgató szerint ezek a bevételek évente akár 50%-kal is növekedhetnek.

Mi állhat a sofőr nélküli autók útjába?

A Quanery Systems partnercégükkel közösen hamarosan újabb eszközzel rukkolnak elő. A legújabb szenzoruk lézeralapú távérzékelésen, azaz LiDAR technológián alapszik. Ezt a megoldást használja egyebek közt a Google is. A technológia előnye, hogy pontosabb, mint a videoalapú érzékelés, azonban annál jelentősen drágább is.

Ha a biztonságról van szó, akkor a Delphi egyelőre a radarokra és a kamerás rendszerekre helyezi a legfőbb hangsúlyt, a LiDAR egyelőre még nem kapott központi szerepet. A technológiának a megbízhatóbb, mozgó alkatrészek nélküli változata várhatóan csak 2021-ben lesz kereskedelmi forgalomban is elérhető, de a hamarabbi időpontot is reálisnak tartják, ha erőteljes lesz a kereslet az autógyártók részéről.

Jövő évben a cég egy egész flottányi önvezető autót tervez elindítani Szingapúrban egy helyi taxiszolgáltatáshoz. A járművekhez hasonló modelleket jövő januárban, a Consumer Electronics Show nemzetközi szakkiállításon fogják bemutatni, ezek az autók már városi és autópályás környezetben is képesek lesznek navigálni. 

Ha pedig az érzékelőkről van szó, akkor a Delphi szerint a vevőknek kamerarendszerekre, radar- és lézeralapú érzékelésre is szükségük van. Ez az egység biztosíthatja azt, hogy a jármű minden esetben, bármilyen körülmények között összegyűjthesse az optimális mennyiségű adatot. 

A vezérigazgató röviden így összegezte a három szegmenst, amelyre kiemelten fókuszálnak: biztonság, zöld megoldások és connected, vagyis csatlakoztatott technológia. A növekvő kereslet kiszolgálására a vállalat szeretné megduplázni a szoftver- és rendszermérnökeik számát. Jelenleg 20 ezer mérnök dolgozik náluk, amelyből ötezer szoftver- és rendszermérnök.

Forrás: ReadWrite