A motorosokra is vigyáznak a beszélgető autók

A motorosokra is vigyáznak a beszélgető autók

A motorosokra is vigyáznak a beszélgető autók

autó

2 perc

Az Autotalks a Bosch-sal társulva kezdte meg annak a wifi-alapú kommunikációs technológiának a fejlesztését, mely a jövőben nemcsak az autósok számára lehet hasznos, de a motorkerékpáron utazók testi épségét is óvja.

Míg a személyautókban az évek során egyre fejlettebbé váltak a biztonsági eszközök, a motorosok ugyanannyi veszélynek vannak kitéve, mint korábban. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az autósok rendelkeznek biztonsági övvel, légzsákkal, az ütközést lefojtó karosszériaelemekkel, a motorkerékpárosok esetében a védőruházaton kívül viszont nem beszélhetünk hasonló biztonsági fejlesztésekről.

Digitális pajzs a motorosoknak

Az Autotalks izraeli cég a balesetmentes közlekedéshez és az autók biztonságos kikerüléséhez nyújtana technológiai segítséget a motorosoknak. Az ötletük azon alapszik, hogy a nagyobb járművekbe integrált V2V (járművek közötti) kommunikáció révén megkísérlik kiküszöbölni annak a veszélyét, hogy a járművek keresztezzék egymás útját.

A német Bosch és az Autotalks közös fejlesztése, a B2V (bike-to-vehicle) kommunikáción alapuló rendszer olyan rövid hatótávú kommunikációt tesz lehetővé, mely a motorkerékpárok és a személyautók között jön létre. Többnyire olyan adatok megosztásáról van szó, melyek a sebességről, a biztonságos féktávolságról és az útvonalról nyújtanak bővebb információkat a környéken lévő járműveknek. 

Onn Haran, az izraeli vállalat társalapítója szerint az eszköz súlya, energiaigénye és mérete is teljesen alkalmazkodik a motorosok igényeihez, amit a Ducatival való közös tesztelések eredményei is bizonyítanak. „A készülék ellenáll a magas hőmérsékletnek és bárhová helyezhető a motoron” – tette hozzá. Ha a rendszer veszélyt észlel, hangokkal és vizuális jelzésekkel is figyelmezteti a vezetőt. Vészhelyzet nemcsak egy hirtelen fékezés lehet, de például egy váratlanul pirosra váltó lámpa is, melynél a program azt is figyeli, hogy a sofőr időben kezd-e lassítani. 

A technológia a V2V és I2V (infrastruktúra és járművek közötti) kommunikációhoz hasonlóan csak akkor lesz igazán hatékony, ha szinte az összes járműben ott lesz az adatközléshez és -fogadáshoz megfelelő készülék. A folyamatot az gyorsíthatná fel, hogyha a kormányzatok kötelezővé nem tennék a technológia használatát – összegezte a Wired.