Képzeljünk el egy világot, ahol nem csak az emberek, de a tárgyak is kapcsolatban állnak egymással és velünk! Egy világot, ahol körülöttünk minden reagál a változásokra, az autók, a közlekedési lámpák, az épületek és a közutak mind kommunikálnának egymással. Kontinenseken át követhetjük a vagyontárgyainkat, még a felhasználó előtt észlelhetjük a gyártási hibákat, szabályozhatjuk energiafogyasztásunkat – és még hosszan sorolhatnánk, mi mindent tesz lehetővé az IoT, magyarul "a dolgok internete".
IoT Wiki
Ismerje meg az IoT témakörhöz kapcsolódó alapfogalmakat!
Az oldal szakmai partnere a Vodafone, aki több mint 20 éve, az első cégek között kezdett el M2M és IoT megoldásokkal foglalkozni. A Vodafone IoT kapcsolatainak száma azóta meghaladta az 50 milliót. Szakértői azon dolgoznak, hogy itthon is minél több vállalat kihasználhassa az IoT-technológiában rejlő lehetőségeket.
Gondolkodjunk együtt, hogy az IoT-technológiával a legtöbbet hozhassa ki vállakozásából!
A Vodafone szakértői rendlekezésére állnak, ha kérdése van, vagy ha cégre szabott ajánlatot kérne.
Tudjon meg még többet az IoT- és M2M kommunikációról a Trend Fm hullámhosszán hallható műsorunkból! Szakmai beszélgetések, érdekességek heti rendszerességgel.
Hallgasson bele!
Az egyre nagyobb intenzitású kibertámadások ismét ráirányítják a figyelmet a kiberhadviselésre és a vállalati rendszerek, infrastruktúrák védelmére.
A kanadai cég az utóbbi két évben az autóiparban is egyre jelentősebb szerepet tölt be, így a vállalat nemrég publikálta saját „kisokosát”, hogy szerintük mire érdemes odafigyelni a világhálóra csatlakoztatott járművek esetén.
Az okostelefonok piacán egykor vezető szerepet betöltő társaság kiberbiztonsági és beépített autóipari szoftveres hátterének – a Blackberry QNX – révén köszönhetően számos jó tanáccsal tud szolgálni a gyártók, fejlesztők számára.
–Biztonságos ellátási lánc: minden elektronikus vezérlőegység (ECU= electronic control unit) és chip esetében megfelelő hitelesítésre van szükség, továbbá a szoftvernek is megbízhatónak kell lennie – függetlenül attól, hogy ki készítette vagy értékesítette ezeket.
–Megfelelő rendszerarchitektúra: olyan felépítésű rendszerre van szükség, amely képes egymástól elkülöníteni a biztonság szempontjából kritikus és kevésbé kritikus elektronikus vezérlőegységeket, és amely az esetlegesen észlelt hibák fellépése esetén is megfelelő működésre képes. Biztosítani kell továbbá a jármű és a külső források közötti kommunikáció titkosítását.
–Megfelelő diagnosztikai eszközökkel ellátott vezérlőegységek is kellenek, amelyek továbbítják a mért adatokat elemzés céljából a felhőbe, és szükség esetén megtehetik a megfelelő intézkedéseket. A kapcsolódó mutatókhoz az autógyártóknak akkor is hozzá kell férniük, amikor a gépjármű éppen úton van, a hibákat pedig távoli frissítésekkel is ki kell tudniuk javítani.
–Gyorsítható a problémákra adott válasz, ha a gyártó a gyakori meghibásodásokat és veszélyforrásokat előre tisztázza az ügyfelekkel.
–Életciklus-kezelés: fontos, hogy átgondolt stratégia legyen az elektromos vezérlőegységek frissítésekkel történő újrakalibrálására, legyen szó a biztonsági tanúsítványról vagy a járműre letöltött alkalmazások kezeléséről.
–Egységesség: meg kell győződni arról, hogy az egyes alkatrészek beszállítói mind átlátják a biztonsági intézkedések szükségességét, valamint az adatvédelem szerves része kell, hogy legyen a vállalatok kultúrájának.
Az IHS Automotive vonatkozó tanulmányai szerint napjainkban csaknem 112 millió csatlakoztatott (connected) gépjármű közlekedik szerte a világon, az autógyártás kiberbiztonsági piaca pedig 2023-ra elérheti a 759 millió dolláros szintet is.
A webhely Google-cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket és elemzi a forgalmat. Emellett a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet. A webhely használatával elfogadod a cookie-k használatát.