Rákattant a LIDAR fejlesztésre az orosz Yandex is

Kapcsolódó cikkek

Rákattant a LIDAR fejlesztésre az orosz Yandex is

Rákattant a LIDAR fejlesztésre az orosz Yandex is

autó

2 perc

Az orosz internetszolgáltató- és kereskedőóriás, amelynek 2017 óta már saját autonóm technológiája is van, bejelentette, hogy önálló fejlesztésű LIDAR-rendszere és kamerája már a tesztfázisban van. Az új eszközöket a cég nemrég bemutatott, az egyelőre a járdákon navigáló szállítórobotjában, a Yandex Rover-ben használják majd.

A beszámolók szerint a gép szoftvere képes a lézerérzékelő szkennelési mintáját vezetés közben „áthangolni”. A változtatható paraméterek révén a bőrönd méretű járgány állítólag könnyebben alkalmazkodik a különböző vezetést befolyásoló paraméterekhez, például a forgalmas városi utakhoz vagy a nehéz időjárási körülményekhez.

Az érzékelők akár 200 méter távolságból is képesek egy adott tárgyra fókuszálva eldönteni, hogy az gyalogos, kerékpár vagy valami más.

A saját technológia több értékes adatot jelent

Dmitry Polishchuk, a vállalat önvezető üzletágának feje úgy kalkulál, a szenzorok, ha egyszer megvalósul a tömeggyártásuk, akár 75 százalékos anyagmegtakarítást is hozhatnak. Más előnye is van szerinte a saját fejlesztésnek.

Míg a külső forrásból vásárolt LIDAR-rendszerek csak az adatgyűjtés során szerzett információt elemzik és szűrik, addig a saját szenzorok nyers adatokhoz is juttatják őket, melyek révén több információt szerezhetnek a jármű környezetéről.

Ezek aztán szinkronizálhatók a más forrásokból érkező adatokkal, ami által az autó pontosabban azonosíthatja a környezetében lévő objektumokat. „A jelenlegi prototípusaink előállításának költsége ráadásul már most is csak feleannyi, mint a létező szisztémáké” – emelte ki a szakember.

Tovább bővítik a portfóliót

A Yandex a következő hónapokban két új LIDAR-szenzort készül piacra dobni. Az egyik egy szilícium chipre épülő rendszer, amely 120 fokos látószöggel bír, míg a másik 360 fokban látja a környezetét.

A cég bemutatkozik egy nagy dinamikatartományú kamerával is, amely egyszerre képes a sötétebb, illetve a jobban megvilágított terekben lévő tárgyak felismerésére. Ezenkívül gyorsan alkalmazkodik a változó fényviszonyokhoz, amit például egy mélygarázsba való behajtás vagy egy alagútból való kihajtás jelent.

Forrás: