Sanghajban startol az AutoX robotaxija

Kapcsolódó cikkek

Sanghajban startol az AutoX robotaxija

Sanghajban startol az AutoX robotaxija

autó

2 perc

Kérdés, milyen hatással is lesz mindez a nagy vetélytársnak számító "kínai Uber" kísérleti programjára.

Az autonóm gépjárművekre specializálódott startup, az AutoX nemes egyszerűséggel a RoboTaxi nevet adta nemrég elindított, önjáró szolgáltatásának. Ezzel vetélytársat kapott a kínai Uberként is emlegetett DiDi, amely június végén indította el saját kísérleti programját Sanghajban.

Az AutoX 100 autóból álló flottája először Jiading körzetben lesz elérhető. A taxikat az AutoNavin keresztül lehet lefoglalni.

Ez az Alibaba – amely a startup egyik befektetője – tulajdonában lévő térképes és fuvarfoglalási applikáció.

A shenzeni székhelyű AutoX tavaly 100 millió dolláros támogatást gyűjtött össze olyan befektetőktől, mint például a Kína egyik legnagyobb járműgyártójának számító Dongfeng Motor, az Alibaba, illetve a Plug and Play kínai alapja.

Az AutoX szolgáltatása a DiDi önjáró taxival száll versenybe, amely szintén működik ezen a területen. Ez egy olyan nagy külvárosi kerület, amely meglehetősen közel van Sanghaj központjához, de kevésbé zsúfolt.

A konkurencia szolgáltatása néhány héttel azt követően indult, hogy a vállalat 500 millió dolláros forrás összegyűjtését jelentette be új, autonóm vezetésre összpontosító leányvállalata részére. A befektetők között a többi között a SoftBank is megtalálható.

A DiDi nem titkolt célja, hogy 2030-ig több mint egymillió autonóm járművet helyezzen üzembe.

A két társaság egyaránt versenyben áll a helyi riválisok, például a Pony.ai, a Baidu és a WeRide autonóm szolgáltatásaival, amelyek különböző városokban működtetik robottaxijaikat.

Más cégek – például a Momenta – olyan szoftvereket fejlesztenek ki és értékesítenek partnereiknek, amelyek lehetővé teszik még több robottaxi-flotta elindítását.

A Momenta terjeszkedése részben állami támogatásnak köszönhető, mivel a kínai kormány számos nagy alapot hozott létre a többi között az önjáró vezetésre koncentrálók vállalatok számára is, ellensúlyozandó a koronavírus negatív gazdasági hatásait.

Jewel Li, az AutoX vezérigazgatója elmondta, a társaságnak robottaxi-flottája van Shenzhen Nanshan körzetében is, így sűrűn lakott városi területen is tapasztalatokat szerezhetnek.

Az AutoX jelenleg a harmadik és egyetlen, Kínára fókuszáló vállalat, amely engedélyt kapott a vezető nélküli taxik használatára Kaliforniában. (A másik két cég a Waymo és a Nuro.)

A RoboTaxi a sanghaji székhelyű flotta Letzgo alkalmazásán keresztül is foglalható lesz. A két társaság ugyanis stratégiai együttműködést jelentett be, melynek keretében a Letzgo munkatársai kezelik a járműveket az AutoX áprilisban megnyitott sanghaji vezetési központjában.

A társaság tervei között a szolgáltatás európai kiépítése is szerepel.

Forrás: