Önjáró autók a sivatagban

Önjáró autók a sivatagban

Önjáró autók a sivatagban

autó

2 perc

Nevada lehet a következő állam, amely legalizálhatja az önjáró autók használatát a közutakon – ha a törvényhozás elfogadja a gazdaságfejlesztési kormányzó hivatal törvényjavaslatát.

A tervezet frissítené a jelenlegi vezetési és közlekedési szabályokat, hogy önvezető autók és kisbuszok, illetve drónok közlekedhessenek. Ezzel megnyílna a lehetőség a magán- és kereskedelmi használatban lévő járművek, így a taxitársaságok és utazásmegosztó szolgáltatások előtt, hogy alkalmazhassák az új technológiát.

Hol késlekednek az önvezető autók?

Steve Hill, a helyi gazdasági fejlesztési hivatal igazgatója kiemelte: minél hamarabb elfogadják a törvénytervezetet, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az önjáró járműveket fejlesztő cégeket, a Google-t, a Teslát vagy az Ubert Nevadába csábíthatnák, hogy teszteljék új technológiájukat. Ezáltal a térség ipari szektora az élvonalban maradhatna.

A tervek szerint az új törvény elfogadása után egy kiterjedt intelligens infrastruktúrát alakítanának ki. Az utakat, autópályákat vezeték nélküli érzékelőkkel látnák el, amelyek az önjáró autókkal kommunikálnak, és az adatokat továbbítják a központi rendszernek.

Nevada egyike azoknak az államoknak, amelyik az önjáró járműveket érintő haladó szellemű törvényjavaslatot megpróbálja áttolni a törvényhozáson, de eddig a legalizálás legtöbbször csupán az ellenőrzött teszteket engedélyezte. A közutak megnyitása a jövő autói előtt ennél egy jóval nagyobb lépés. Michigan államban már elfogadták a törvénytervezetet, amely engedélyezi, hogy közutakon akár négyes szintű önvezető járművek is közlekedjenek, de Arizona is jelentős lépéseket tett, ott az Uber teszteli az önjáró taxikat.

Az egyes államokban történt törvénymódosítások nem feltétlenül jelentik azt, hogy a közeljövőben már teljesen vezető nélkül közlekednek az autók. Egyes szakértők úgy vélik, még legalább egy évtized kell, mire az utakon közlekedő összes jármű 25 százaléka önjáró lesz. Ez ráadásul nagyon optimista számítás, hiszen nem veszi számításba azt, hogy egy-egy komolyabb kimenetelű baleset milyen ellenérzést okozhat a sofőr nélküli technológiával szemben, ami szintén tovább lassítaná az innováció elterjedését.

Forrás: ReadWrite