Tovább hódítanak az utakon a telematikai rendszerek

Tovább hódítanak az utakon a telematikai rendszerek

Tovább hódítanak az utakon a telematikai rendszerek

autó

2 perc

A Berg Insight elemzőcég szerint a beágyazott telematikai szolgáltatásokat igénybe vevők köre látványosan bővül, az átlagos éves növekedési ütem 31,9%. Ez azt jelenti, hogy míg 2017-ben 49 millió előfizető volt, addig 2023-ig 258,1 milliót is elérheti a számuk.

Az OEM telematikai rendszerek olyan beépített, automatikus rendszerek, amelyek valamilyen célból telekommunikációs hálózaton keresztül kommunikálnak. Így például a fuvarozó cégek azonnali és rendszeres visszajelzéseket kaphatnak járművük vagy flottájuk helyzetéről, fogyasztásáról, illetve a programozás során beállított paraméterekről.

A prognózis szerint az OEM beágyazott telematikai rendszerek kiszállítása a 2017-es 26,8 millió egységről 2023-ig 67,2 millió egységre fog növekedni, és a csatlakozási ráta eléri a 71,7%-ot.

Az élmezőny

A hálózatra csatlakoztatott (connected) autós szolgáltatások korábban jellemzően megkülönböztették a prémium autókat a középkategóriás gépjárművektől, értelemszerűen az előbbiek javára. Napjainkra azonban már a középkategóriában is hódít a telematika.

A GM OnStar 20 éve indult, és 2017 végére egy 14 milliós ügyfélszámmal bíró vállalattá nőtte ki magát – a felhasználók közül 12,3 millió Észak-Amerikában található. A BMW-nél már az alapfelszereltség része a telematikai hardver – legalábbis világszerte 45 piacon, ahol újautókat értékesít a német gyártó. Az elemzők listáján a német cég áll a dobogó második fokán 8 millió felszerelt járművel.

A francia PSA-csoport a harmadik, 2,9 millió csatlakoztatott járművel – valamennyit Európában adták el. Az autógyártó már 2003-ban létrehozott egy vészhelyzeti és segélyhívó szolgáltatást is vásárlóiknak.

A fenti hármason felül még a Hyundai, a Mercedes-Benz, a Toyota-Lexus és a FCA (Fiat Chrysler Automobiles) csoport mondhatja el magáról, hogy a telematikai szolgáltatásaira feliratkozók száma a vizsgált időszakban már átlépte a 2 milliót.

Az autógyártók fokozatosan új felhasználási területeket és üzleti modelleket keresnek a telematikai rendszereiknek. Ilyenek lehetnek például a prémium személyi szolgáltatások, a használatalapú biztosítások vagy az autómegosztás is.

Forrás: