Új partnerekkel bővül a Softbank és a Toyota programja

Új partnerekkel bővül a Softbank és a Toyota programja

Új partnerekkel bővül a Softbank és a Toyota programja

autó

2 perc

A mobilitási projekthez további öt autógyártó csatlakozik.

A MonetTechnologies – amely a Softbank és a Toyota által közösen indított vállalkozás – célja az úgynevezett on-demand mobilitási szolgáltatások biztosítása. Az autómegosztás keretében később az önvezető gépjárművek mellett igény szerint még buszok is rendelkezésre állnának.

Az ötlet népszerűségét jól mutatja, hogy nemrég öt új partner is csatlakozott a kezdeményezéshez. Az Isuzu Motors, a Suzuki Motor Corporation, a Subaru, a Daihatsu és a Mazda – befektetéseiknek köszönhetően – egyenként 2-2%-ot birtokolnak majd a vállalatból. A cég 35%-a egyébként a japán Softbank és a Toyota kezében van. A Honda és a Toyota Hino teherautó-gyártási egységének tulajdonosi aránya 10-10%.

A Softbank az együttműködéseknél kiemelten fókuszál az 5G fejlesztésekre is. Egy állami projektben is részt vesznek, amelyben a következő években több mint 200 ezer 5G-s közlekedési lámpát telepítenek országszerte.

A szeptemberben elindított vállalkozás célja pedig az, hogy a következő évben igény szerinti mobilitási szolgáltatást indítson Japánban autókkal és buszokkal. A Toyota autonóm járművei – a CES 2018 világkiállításon debütált e-Palette járművére építve – végül a szolgáltatás központi részévé válnak majd.

Az e-Palette ugyanis olyan moduláris belső kialakítással bír, amely lehetővé teszi, hogy a különböző szolgáltatásokhoz, köztük az ingázók utazásához, csomagszállításhoz, de akár a mobil élelmiszerkészítéshez is használható legyen.

A vállalkozás több mint csupán tőkebefektetés, az autógyártók ugyanis az adatokat is megosztják egymással. Junichi Miyakawa, a Monet elnök-vezérigazgatója szerint az adatállományok elengedhetetlenek az autonóm gépjárművekkel működő, Mobility-as-a-Service platform kiépítéséhez.

A Toyota egyébként idén indította el az igény szerinti buszozás pilot programját, melynek keretében az utazók egy applikáció segítségével rendelhették meg a járművet. A tesztelés Kiotóban, azon belül is Ohara negyedében zajlott. A vállalat egy másik projektet is megvalósított, melynek keretében Fukuyama-shi Hattori iskolai kerületébe „fuvaroztak”.

Forrás: