Újra az utakon tesztelheti önvezető autóit az Uber

Újra az utakon tesztelheti önvezető autóit az Uber

Újra az utakon tesztelheti önvezető autóit az Uber

autó

2 perc

2018 márciusában történt az autonóm gépkocsik történetének első halálos balesete az arizonai Tempében. A tragikus ütközés érezhetően visszavetette az iparág fejlődését. A piaci szereplők távlati célja ugyanakkor továbbra is az, hogy az autómegosztási szolgáltatásba be tudjanak kapcsolódni a vezető nélküli gépjárművek.

2018 decemberében Pennsylvania állam közlekedési hatósága (Department of Transportation) engedélyezte, hogy a cég újrakezdhesse az eddig szüneteltetetett közúti teszteket. A The Information szerint a hatóság Pittsburgh-ben tette lehetővé az újrakezdést. A városban található az Uber autonóm technológiával foglalkozó részlegének, az Advanced Technologies Group-nak (ATG) a főhadiszállása.

A hír néhány nappal azután érkezett, hogy újabb értesülés látott napvilágot a márciusi tragikus baleset kapcsán. Az egyik tesztelésért felelős menedzser napokkal a gázolás előtt felhívta az utazásközvetítő cég vezetőinek figyelmét a szoftver veszélyességére és a biztonsági vezetők képzésnek hiányosságaira – állította szintén a The Information tech portál.

A vállalat megerősítette, hogy megkapta decemberben a szükséges engedélyeket, de nem kezdték el azonnal a teszteket. A szövetségi állam hatósága tavaly júliusban újabb biztonsági irányelveket adott ki. Eszerint minden cégnek – az irányelvekben meghatározott módon – jeleznie kell, ha magas fokon automatizált járművekkel (highly autonomous vehicle, HAV) hajt végre próbautakat. Az állam a beérkező adatokból féléves adatbázisokat készít, a mérések között szerepel az önvezető autókkal megtett kilométerek száma is.

Legfőbb cél a biztonság növelése

Nyár közepén a kaliforniai cég gépkocsijai visszatértek Pittsburgh utcáira, de kizárólag manuális irányítással. Novemberben pedig a vállalat önkéntes biztonsági jelentést küldött az amerikai közlekedési hatóságnak.

Ebben azt vállalta a társaság, hogy a járművek kipróbálása során minden autóban két alkalmazottja ül majd, működtetik az automata fékezési funkciót és szoros kontroll alatt tartják a biztonsági sofőröket. Ráadásul valós időben, távolról harmadik fél által is monitorozzák a járműben ülők munkáját. Kiemelték, hogy korlátozzák az egy-egy autóvezető által naponta munkával tölthető időt, és a képzésekre is nagyobb gondot fordítanak a jövőben.

Az Uber háza tájáról friss hír, hogy önvezető rollereket és bicikliket is fejleszthetnek, amelyeknél az autonóm közlekedés főként arra utal, hogy a tervek szerint a kétkerekű járgányok önmaguktól a töltőállomásokra képesek majd gurulni.

Forrás: