Újra az utakon tesztelheti önvezető autóit az Uber
Újra az utakon tesztelheti önvezető autóit az Uber
2019. január 23.
2018 márciusában történt az autonóm gépkocsik történetének első halálos balesete az arizonai Tempében. A tragikus ütközés érezhetően visszavetette az iparág fejlődését. A piaci szereplők távlati célja ugyanakkor továbbra is az, hogy az autómegosztási szolgáltatásba be tudjanak kapcsolódni a vezető nélküli gépjárművek.
2018 decemberében Pennsylvania állam közlekedési hatósága (Department of Transportation) engedélyezte, hogy a cég újrakezdhesse az eddig szüneteltetetett közúti teszteket. A The Information szerint a hatóság Pittsburgh-ben tette lehetővé az újrakezdést. A városban található az Uber autonóm technológiával foglalkozó részlegének, az Advanced Technologies Group-nak (ATG) a főhadiszállása.
A hír néhány nappal azután érkezett, hogy újabb értesülés látott napvilágot a márciusi tragikus baleset kapcsán. Az egyik tesztelésért felelős menedzser napokkal a gázolás előtt felhívta az utazásközvetítő cég vezetőinek figyelmét a szoftver veszélyességére és a biztonsági vezetők képzésnek hiányosságaira – állította szintén a The Information tech portál.
A vállalat megerősítette, hogy megkapta decemberben a szükséges engedélyeket, de nem kezdték el azonnal a teszteket. A szövetségi állam hatósága tavaly júliusban újabb biztonsági irányelveket adott ki. Eszerint minden cégnek – az irányelvekben meghatározott módon – jeleznie kell, ha magas fokon automatizált járművekkel (highly autonomous vehicle, HAV) hajt végre próbautakat. Az állam a beérkező adatokból féléves adatbázisokat készít, a mérések között szerepel az önvezető autókkal megtett kilométerek száma is.
Legfőbb cél a biztonság növelése
Nyár közepén a kaliforniai cég gépkocsijai visszatértek Pittsburgh utcáira, de kizárólag manuális irányítással. Novemberben pedig a vállalat önkéntes biztonsági jelentést küldött az amerikai közlekedési hatóságnak.
Ebben azt vállalta a társaság, hogy a járművek kipróbálása során minden autóban két alkalmazottja ül majd, működtetik az automata fékezési funkciót és szoros kontroll alatt tartják a biztonsági sofőröket. Ráadásul valós időben, távolról harmadik fél által is monitorozzák a járműben ülők munkáját. Kiemelték, hogy korlátozzák az egy-egy autóvezető által naponta munkával tölthető időt, és a képzésekre is nagyobb gondot fordítanak a jövőben.
Az Uber háza tájáról friss hír, hogy önvezető rollereket és bicikliket is fejleszthetnek, amelyeknél az autonóm közlekedés főként arra utal, hogy a tervek szerint a kétkerekű járgányok önmaguktól a töltőállomásokra képesek majd gurulni.
Forrás: