Van még hová fejlődnie az Uber önvezető autóinak

Kapcsolódó cikkek

Van még hová fejlődnie az Uber önvezető autóinak

Van még hová fejlődnie az Uber önvezető autóinak

autó

2 perc

Hiába próbálta titokban tartani sofőr nélküli fejlesztéseit az Uber, a Recode múlt hónapban nyilvánosságra hozta az utazásmegosztó cég programját részletező belső dokumentumot.

A megszerzett iratokból kiderült a hetente sofőr nélkül levezetett kilométerek száma, ezen felül szerepelnek benne azok az alkalmak is, amikor az emberi vezetőnek át kellett venni az autó irányítását, és azoknak a helyzeteknek a száma, amikor komoly balesetet kellett megelőzni. Az Uber-autók a március 8-i héten mintegy 20 ezer 300 mérföldet mentek sofőr nélkül, ami ugyan 1700-zal kevesebb, mint előző héten, de 15 ezerrel több, mint a program év eleji kezdetekor.

Veszélyes lehet a biciklisekre az Uber önvezető autója

A Recode értesülése szerint a jelentős növekedés oka, hogy január óta a cég több tucat új autót vont be a programba. Ekkor kezdte el Pennsylvaniában és Arizonában az ellentmondásos megítélésű, félig autonóm taxiszolgáltatással egybekötött teszteket – párhuzamosan a Kaliforniában és a fenti két államban is folytatott teljesen önvezető tesztekkel.  

Hiába gyűjtenek azonban egyre több kilométert ezek a gépkocsik, a Waymo-val összehasonlítva a cég sofőrjeinek nagyon sokszor át kellett venniük az irányítást. A dokumentum szerint átlagosan 0,8 mérföldenként be kell avatkozni a jármű irányításába, sokszor a rossz kormányzás miatt. Az említett héten 196, március elején pedig 115 alkalommal kerülték el a sofőr segítségével az autók, hogy elüssenek egy gyalogost vagy kárt tegyenek az út melletti épületekben.

A konkurens Waymo, amely a Google anyacégének számító Alphabet divíziójaként működik, lényegesen többet árul el eredményeiről. Ők az Ubernél nagyságrendekkel több, eddig összesen másfél millió mérfölddel büszkélkedhetnek.

Az utazásmegosztó társaság gyors növekedésének a Waymo szerint az is lehet az oka, hogy az Uber önvezető divízióját jelenleg irányító Anthony Levandowski korábban a Google hasonló részlegét vezette, és onnan nem üres kézzel távozott. A konkurens feltételezése szerint a volt vezető bizalmas kereskedelmi információkat vitt el és adott át új cégének. Egyelőre úgy tűnik, hogy az Uber újabb sikereinek a bíróság szabhat határt, ha ugyanis kiderül, hogy a keresőóriásnak igaza van, akkor az az Uber önvezető járműveinek ės így a programnak akár a végét is jelentheti.

Forrás: ReadWrite / Recode