M2M figyeli az autósokat – Így vezetünk a rossz időben Az i-Cell elemzése szerint hiába fordult hidegebbre az idő, a sofőrök még a nyáron alkalmazott tempóhoz képest is vakmerőbbek. Az M2M-készülékek a többi között az ütközésveszélyt, az irányjelzés nélküli sávelhagyást és a követési távolságot monitorozták. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3329/articles/20171204171412/teli-vezetesi-szokasok.jpg

M2M figyeli az autósokat – Így vezetünk a rossz időben

2017. december 4. 18:10
2'
A télies időjárás a mindennapos közúti közlekedés során is megváltozott feltételeket teremt: az utak csúszósabbak és a látási viszonyok a gyakrabban leszálló köd miatt rosszabbak.

Az i-Cell Kft. több mint 500 darab városi áruszállításban részt vevő, passzív közlekedésbiztonsági eszközzel felszerelt járművön végzett felmérést, és hasonlította össze az autósok nyári és télre forduló vezetési szokásait, valamint járműkezelési technikáját.

A berendezés az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos/kerékpáros/motorkerékpáros veszélyhelyzetek, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes. Az M2M (machine-to-machine) készülék által rögzített adatok – majd az adatbázisból kinyert statisztikák – alapján pontosabb kép kapható a két évszak vezetési tendenciáiról és legjellemzőbb veszélytípusairól.

Mindenki sietősebbre veszi

Úton az intelligens autók felé

A 2017 novembere során kinyert adatokból elsősorban a sebességtúllépésre, az első ütközésveszélyre és a követési távolság betartására vonatkozó riasztások eseményeinek növekvő gyakorisága mérhető. A beküldött adatok túlnyomórészt (57%-ban) sebességtúllépésekről tanúskodnak, ráadásul ezekben az esetben a vizsgált autósok a sebességkorlátot több mint 35 km/órával lépték túl.

Az elemzés alapján fény derült arra, hogy hiába fordult hidegebbre az idő, a sofőrök még a nyáron (2017 júliusában) alkalmazott tempóhoz képest is vakmerőbbek, holott ebben az időszakban a szokottnál defenzívebb és kiegyensúlyozottabb vezetésre lenne szükség a balesetmentes közlekedéshez.

„Tarthatja magát valaki bármilyen rutinos sofőrnek, vehet be bármennyi kanyart a tökéletes íven fordulva, és lovagolhat meg számtalan zöldhullámot, egyénileg jól vezetni és tudatosan, a többi emberre odafigyelve közlekedni két teljesen különböző dolog. A közlekedésbiztonsági eszközök a nyáron mért adatokhoz képest novemberben 26%-kal több ütközésveszélyt észleltek, ami azt jelenti, hogy a sofőrök ez idő alatt, csak emiatt legalább 3 000 alkalommal kerültek kisebb-nagyobb veszélyhelyzetbe. Azt is látjuk, hogy 47%-kal lett gyakoribb a gyalogosokat túl közel észlelő riasztások száma is” összegezte Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.

„A havazások és a fagypontkörüli hőmérséklet miatt az eszközök által észlelt közlekedési konfliktusok száma becsléseink szerint, a tavalyi adatokból kiindulva, összességében akár 15%-kal is megnőhet majd. Vigyázzunk egymásra az utakon, ehhez pedig az átgondolt és a mindenkori időjáráshoz alkalmazkodó vezetési kultúra is elengedhetetlen. A téli időjárásra nem elég csak az autónkat felkészítenünk, hanem sofőrként 'határaink' megismerése is fontos” – hangsúlyozta az igazgató.

A cég ügyfelei évente sokmillió kilométert tesznek meg Európa-szerte az utakon, ezért a közlekedésbiztonsággal és a defenzív vezetési kultúrával kapcsolatos szemléletformálás kiemelt helyen szerepel a telematikai vállalat életében.

A figyelmébe ajánljuk:

Így is felokosítható az autónk

A Bouncie célja, hogy a járművezetők minél több információt gyűjtsenek autójuk működéséről és saját vezetési stílusukról. A cég emellett kiemelten figyel a fiatalok biztonságosabb vezetésére is.

A szoftveripar lesz a nyertese az okosautók korszakának

Csak az amerikai autóiparból körülbelül 1100 milliárd dollárnyi bevétel fog eltűnni 2030-ra. A GSMA adatai szerint a hálózatba kapcsolt autók piaca 2020-ra nagyságrendileg 151 milliárd dolláros üzlet lesz, ebből az NNG és a Vodafone is kivenné a részét.
Olvasson még a témában:

Fejlesztői hajsza az első önvezető autóért

Milyen szenzorok szükségesek egy autonóm járműbe? És mi a szerepe a döntéshozó AI-rendszereknek? Egyáltalán: hogyan tanítsuk meg vezetni a mesterséges intelligenciát? Az egész autóipar ezekre a kérdésekre keresi a választ.

A Waymo nagyot gurít az önvezető piacon

A kaliforniai cég hamarosan a nagyközönség számára is elérhetővé teszi az autonóm technológiát, az önvezető kisbuszokban sofőr és ellenőrző személyzet nélkül is lehet majd utazni.