Így vizsgáztak a hóban az önvezető autók A tél beköszöntével az orosz Yandex valós környezetben is tesztelte, mennyire képesek robottaxijaik felismerni a közlekedési jelzéseket. A mérnökök szerint eddig különösebb fennakadás nélkül megbirkóztak az autók az ismeretlen szituációkkal. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3319/articles/20171129154742/auto-ho.jpg

Így vizsgáztak a hóban az önvezető autók

2017. december 1. 13:45
3'
A tél beköszöntével az orosz Yandex valós környezetben is tesztelte, mennyire képesek robottaxijaik felismerni a közlekedési jelzéseket, amikor mindent fehér hótakaró borít.

A sofőrök többségét az év nagy részében hasonló látvány fogadja: a föld sötét színű, az ég világos. Az útra festett jelzések meghatározzák, hogy merre mehet, a gumiabroncsok pedig megfelelően tapadnak az aszfaltra. Ezek a tényezők természetesen az önvezető autók dolgát is megkönnyítik, viszont minden borul, ha leesik a hó, és minden egységesen fehér lesz, az útfestésből semmi sem látszik, a kerekek pedig ide-oda csúszkálnak.

Robotok a hóban

A Yandex fejlesztői eleinte csak „garázsban” fejlesztették, hogy miként is reagálhatna az önvezető rendszer a hó okozta akadályokra. Majd a téli időszakban az utakra is kimerészkedtek, és autóik már 300 kilométert megtettek a havas környezetben. Mérnökeik szerint eddig különösebb fennakadás nélkül megbirkóztak az ismeretlen szituációkkal.

A sofőr nélküli rendszerek tervezése során nagyon fontos odafigyelni, hogy ne csak a tökéletes út- és látási viszonyokra legyenek beprogramozva, hiszen épp az átlagostól eltérő körülmények szokták növelni a balesetek veszélyét. A legtöbb sofőr egyetértene, hogy a nehezítő körülmények közül a havazás az egyik, ami nagy koncentrációt és vezetési rutint igényel.

A Yandex vezetője szerint a rendszerük abszolút képes kezelni a téli időjárást. Ahogy az alábbi videó is demonstrálja, az autó kamerái átállíthatóak a megváltozott látási viszonyokra, az irányításért felelő gépek pedig figyelembe veszik az út megnövekedett csúszósságát.

Még hosszú az út az orosz robottaxiig

Habár a havas teszteket a közléseik szerint kipipálhatják, a Yandex még mindig nem próbálta ki autóit a hagyományos forgalomban. A vállalat jövő évben tervezi ezt a lépést, ám ehhez még az orosz szabályozás módosítására is szükség van, ugyanis egyelőre nem engedélyezik a vezető nélküli járművek közúti tesztelését. 

A vállalat még idén májusban mutatta be robottaxijának első változatát, azóta pedig felröppent a hír, hogy az Uberrel együtt folytatnák a fejlesztést. A szabályozó hatóság néhány hete megadta az engedélyt a cégek közös munkájára, így az orosz önvezető projekt hamarosan akár nemzetközi színtérre is léphet.

Forrás: TechCrunch 

A figyelmébe ajánljuk:

Radikálisan átalakulhat a közlekedés

Kevesebb mint tizenöt éven belül az Egyesült Államokban megtett utak negyedét elektromos meghajtás és önvezető technológia segíti majd, derül ki a Boston Consulting Group tanulmányából.

A Waymo nagyot gurít az önvezető piacon

A kaliforniai cég hamarosan a nagyközönség számára is elérhetővé teszi az autonóm technológiát, az önvezető kisbuszokban sofőr és ellenőrző személyzet nélkül is lehet majd utazni.
Olvasson még a témában:

Így is felokosítható az autónk

A Bouncie célja, hogy a járművezetők minél több információt gyűjtsenek autójuk működéséről és saját vezetési stílusukról. A cég emellett kiemelten figyel a fiatalok biztonságosabb vezetésére is.

Fejlesztői hajsza az első önvezető autóért

Milyen szenzorok szükségesek egy autonóm járműbe? És mi a szerepe a döntéshozó AI-rendszereknek? Egyáltalán: hogyan tanítsuk meg vezetni a mesterséges intelligenciát? Az egész autóipar ezekre a kérdésekre keresi a választ.