Önvezető busz fuvarozza az Apple dolgozóit A Palo Alto-i cég önvezető transzferszolgáltatáson dolgozik, amellyel a belváros és a vállalat kampusza közti ingázást könnyítené meg dolgozói számára. Nem az Apple lenne az első olyan társaság, amely ilyen formában teszteli a saját önvezető technológiáját. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3106/articles/20170905155928/apple-onvezeto-busz.jpg

Önvezető busz fuvarozza az Apple dolgozóit

2017. szeptember 7. 17:15
1'
A Palo Alto-i cég önvezető transzferszolgáltatáson dolgozik, amellyel a belváros és a vállalat kampusza közti ingázást könnyítené meg dolgozói számára.

Az autonóm kisbusz valószínűleg a társaság saját vezető technológiáját fogja használni, amelyet még három éve, a Titan projekt indulásakor kezdtek el fejleszteni. A jármű gyártásával külsős vállalatot bíznak meg, ami a New York Times szerint arra utalhat, hogy a cég visszafogta saját önvezető fejlesztéseit.

Nem az Apple lenne az első olyan társaság, amely ilyen formában teszteli a saját önvezető technológiáját. A Cruise Automation San Franciscóban vezette be szolgáltatását, a Google autonóm fejlesztésért felelős csoportja, a Waymo pedig az Arizona állambeli Chandlerben. A Michigani Egyetem szintén hasonló sofőr nélküli buszokkal szállítja hallgatóit a kampuszon belül. 

Nagy tervek egyelőre eredmény nélkül

Az Apple már 2015-ben nagy csapatot állított össze a Titan projekthez, igyekeztek az önvezető autók minden aspektusát lefedni. A cég automatikusan és csendesen záródó ajtókat akart kifejleszteni, olyan autóbelsőt, amelyben nincs kormánykerék vagy pedál, és az autonóm közlekedéshez szükséges LIDAR szenzorokat is valahol elrejtve akarták a karosszériára erősíteni. Aztán kiderült, hogy ezzel az „egyszerre mindent” megközelítéssel nem haladnak megfelelően, és a csapat élére helyezték Bob Mansfieldet, hogy visszafogja a fejlesztéseket, és a szoftverre helyezze a hangsúlyt. 

Az újrafókuszálás visszahelyezte az Apple-t az önvezetők versenyébe. Ezt jól mutatja, hogy a cég csak néhány hónappal ezelőtt igényelte meg Kaliforniában az autonóm tesztekhez szükséges engedélyt, míg a konkurencia, a Waymo, a General Motors és a Tesla már évek óta tesztelik saját modelljeiket. Az engedély alapján a társaság három átalakított Lexus segítségével teszteli a szoftveres megoldásait.

Forrás: ReadWrite

A figyelmébe ajánljuk:

Kihívások az önvezető fejlesztéseknél

A Mercedes-Benz fejlesztői azt szeretnék elérni, hogy saját önvezető modelljük ne csak az autópályán való manőverezésre legyen képes, hanem a városokban, a kanyargós kis utcákban is ugyanolyan magabiztossággal igazodjon el, mint az egyenes úton, legyen az bármilyen komplikált.

Kivehető kormány lesz a jövő autóiban?

A Ford szabadalma az eltávolítható pedálok és kormánykerék működési elvét írja le. A megoldás jól jelezheti, hogyan készülnek a gyártók az önvezető autók elterjedését megelőző átmeneti időszakra.
Olvasson még a témában:

A szoftveripar lesz a nyertese az okosautók korszakának

Csak az amerikai autóiparból körülbelül 1100 milliárd dollárnyi bevétel fog eltűnni 2030-ra. A GSMA adatai szerint a hálózatba kapcsolt autók piaca 2020-ra nagyságrendileg 151 milliárd dolláros üzlet lesz, ebből az NNG és a Vodafone is kivenné a részét.