Tudjon meg többet a SEO-ról és a tartalom-marketingről!

Kapcsolódó cikkek

Tudjon meg többet a SEO-ról és a tartalom-marketingről!

Mi fán terem a SEO és a tartalommarketing?

big data

2 perc

Alig van olyan vállalkozó, aki ne próbálna képben maradni a marketinget illetően, így bizonyára te magad is hallottad ezeket a mostanában oly népszerű kifejezéseket. Mindenképpen érdemes foglalkozni velük, hiszen nem véletlenül forognak ennyire közkézen.

A kettő ugyanis kézben jár, egyik nincs a másik nélkül, és természetesen fordítva is igaz ez. Hogy mégis mi ez a két jelenség, illetve mi vele a teendőd, remélhetőleg választ kapsz a cikk elolvasásával.

A SEO fajtái

Még ha rendesen bele is ásod magad a témába, simán lehet, hogy merül fel benned kérdés, hiszen ez is egy igazán komplex terület, amelynek szabályai állandóan változnak, és jobbára pusztán tapasztalaton alapszanak. Így mindenképpen érdemes igénybe venni a Klikkmarketing eseti konzultációját. De addig is elöljáróban érdemes tisztázni pár dolgot.

Többek között azt, hogy valóban nincsenek egyértelmű szabályok, amely alapján a Google előrébb sorol majd, de van egy-két dolog, amit meg tudsz tenni, hogy ne rajtad bukjon el az ügy.

Így a SEO-nak, azaz a keresőoptimalizálásnak az egyik feladata, hogy megnézze, a honlapod technikailag szimpatikus-e a Google-nek, azaz például elég gyors-e. Ezután következnek az on-page teendők: mennyire releváns az oldalad tartalma, használsz-e meta címkéket és leírásokat, jól nevezed-e el az oldalaidat, lehet-e belső hivatkozásokat találni. Ha ezt kivesézted, jöhet az off-page SEO, ami nem más, minthogy a komoly, megbízható oldalak mennyit hivatkoznak rád. Minél több link mutat rád, annál jobb lesz a helyezésed.

Gyártsd a tartalmakat!

Ahhoz, hogy minél előrébb kerülj a találati listán, kellenek az állandóan frissülő, releváns és értékes tartalmak. Ezeknek az egyik kulcsa a kulcsszó lesz, amelyet ha megfelelően választasz ki, már fél sikered van. Ha jól csinálod, akkor népszerűsítheted a termékedet vagy szolgáltatásodat, edukálhatod a közönségedet, támogathatod vele az értékesítést, sőt akár listát is építhetsz vele. 

De milyen tartalmakat érdemes létrehozni? Az egyik legfontosabb talán a blogbejegyzés, amelyet ha megfelelő hosszúságban posztolsz, a Google értékelni fog. A közösségi média posztok sem maradhatnak el, még ha nem is teszel minden nap közzé valamit. Tartalmat generálhatsz e-mailek, vagyis hírlevelek formájában, de oszthatsz meg infografikát, e-bookot vagy letölthető tanulmányt, infografikát, de nagy népszerűségnek örvendenek a videós tartalmak és a podcastok is.

A kettő összekapcsolódik

Ha eddig nem voltál benne biztos, most már tudhatod, a SEO és a tartalommarketing bizony kéz a kézben jár. Vedd figyelembe a keresőoptimalizálás szabályait a tartalmaid gyártása során, és gyárts kellő mennyiségű és minőségű tartalmat, hogy a keresőmotorok észlelni tudják, te valamit nagyon jól csinálsz.

Ha úgy érzed, elvesztél és jól jönne egy kis iránymutatást, keresd bátran a Klikkmarketing csapatát!