A felhasználók továbbra sem bíznak az okoseszközökben

Kapcsolódó cikkek

A felhasználók továbbra sem bíznak az okoseszközökben

A felhasználók továbbra sem bíznak az okoseszközökben

biztonság

2 perc

Az Internet Society and Consumers International jelentése szerint az adatvédelmi és biztonsági aggályok nagymértékben befolyásolják a vásárlói döntéseket.

Az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Ausztráliában, Franciaországban és az Egyesült Királyságban a megkérdezett fogyasztók mintegy 65%-a nyilatkozott úgy, hogy nyugtalanítja őket a világhálóra eszközök által történő adatgyűjtés ténye. A válaszadók több mint fele (55%-a) véli úgy, hogy az IoT-készülékek nem megfeleleőn garantálják a felhasználók biztonságát, 53% pedig hozzátette, nem hiszi, hogy az intelligens fejlesztésekhez felelősségteljes adatkezelés kapcsolódna – áll a beszámolóban.

Az aggodalmak ellenére azonban a válaszadók 69%-a rendelkezik valamilyen csatlakoztatott berendezéssel, beleértve az okosmérőket, fitneszeszközöket és otthoni hangvezérelt asszisztenseket.

Tény, hogy sok IoT-készülék kerül piacra úgy, hogy nem felel meg a különféle biztonsági és adatvédelmi előírásoknak. Nemzetközi viszonylatban a fogyasztók több mint háromnegyede (77%) állítja, hogy  a magánéletre és a biztonságra vonatkozó információk fontos szempontot jelentenek számára a vásárlói döntések meghozatalakor. 28%-a nyilatkozott úgy, hogy ha ezeket nem találja megfelelőnek, akkor nem is vásárolja meg az adott terméket. A biztonsági és adatvédelmi aggályok tehát vannak, akiknél az árnál is jobban számítanak, és ezek jelentik az IoT-eszközök beszerzésének elsődleges akadályát számukra.

A gyártóknak kellene lépniük

Az Internet Society elnök-vezérigazgatója, Andrew Sullivan szerint mindez jól mutatja, hogy a gyártóknak oda kell figyelniük a megfelelő biztonság és a magánélet védelmének garantálására termékeik megalkotásakor. Ennek tehát nem szabad „elkésett gondolatnak” lennie. „Egyértelmű, hogy a gyártóknak és a kereskedőknek többet kell tenniük, hogy kiépítsék a fogyasztókban a bizalmat az okoskészülékek iránt” – tette hozzá.

A felmérésben résztvevők fontosnak tartják a számonkérhetőség kérdéskörét. 80% szerint mindez a szabályozó szerveken, a gyártókon és a kereskedőkön múlik. A válaszadók 60%-a viszont úgy vélte, hogy ez a felhasználók felelőssége.

„A fogyasztók úgy nyilatkoztak, elfogadják, hogy felelősség terheli őket az általuk használt IoT-termékek biztonságával és magánéletük védelmével kapcsolatban, de ez még korántsem jelenti a történet végét” – nyilatkozta Helena Leurent, a Consumers International főigazgatója. „Ők és mi is kézzelfogható bizonyítékot szeretnénk látni a gyártók, a kereskedők és a kormányzatok részéről ebben a kérdésben. Együttes erőfeszítésre van tehát szükség, a felelősséget nem lehet egy csoportra hárítani” – hangsúlyozta a szakértő.

Forrás: