Biztonsági kulcsaival terjeszkedik a Google

Biztonsági kulcsaival terjeszkedik a Google

Biztonsági kulcsaival terjeszkedik a Google

biztonság

1 perc

Kanadában, Japánban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban is elstartolt a Titan értékesítése.

A kétlépcsős felhasználói hitelesítésre (two-factor authorization) tervezett Titan biztonsági kulcs (security key) tavaly debütált az Egyesült Államokban. Mostantól viszont a megoldás további négy országban is megvásárolható a Google online áruházaiban.

A termék egy fizikai értelemben vett biztonsági kulcs. A megoldás – versenytársaihoz, a Yubico és a Feitian fejlesztéseihez hasonlóan – hardveralapú kétfaktoros hitelesítést tesz lehetővé. A FIDO (Fast IDentity Online) minősítéssel bíró az apró kulcs használatával számos alkalmazásba és böngészőbe be lehet jelentkezni. Ez azt jelenti, hogy a felhasználónak nincs szüksége külön jelszavakra, SMS-ekre és más hasonlókra az azonosításhoz.

A Titan három különböző módon csatlakoztatható a hitelesítést igénylő eszközhöz: USB, NFC vagy Bluetooth segítségével.

A kulcsot eredetileg csak belső használatra tervezték. A keresőóriásnál már több mint egy éve alkalmazták a fejlesztést, mielőtt úgy döntöttek volna, hogy 2018 júliusában piacra is dobják azt.

A The Verge portál kérdésére, miszerint miért vártak ilyen sokat a nemzetközi terjeszkedéssel, a Google szóvivője azt választotta, hogy a folyamatot nagyban befolyásolja, milyen gyorsan is lehet elérhetővé tenni a terméket több régióban. Jelenleg a vállalat ezen dolgozik. Arra viszont nem válaszoltak, mennyire sikeres az értékesítés az Egyesült Államokban.

Az USA-ban 50 dollárt kérnek a termékért. Kanadában 65 kanadai dollár a kulcs ára. Japánban a Titan darabja 6.000 jenbe kerül, a francia vásárlók 55 euróért,a britek pedig 50 fontért juthatnak hozzá az eszközhöz.

Arról egyelőre nem áll rendelkezésre információ, hogy a későbbiek folyamán hol és mikor lesz majd elérhető a termék.

Forrás: