IoT-eszközök: még mindig sok a biztonsági rés

Kapcsolódó cikkek

IoT-eszközök: még mindig sok a biztonsági rés

IoT-eszközök: még mindig sok a biztonsági rés

biztonság

2 perc

A különféle, világhálóra csatlakozó hangszóróknak és nyomtatóknak nagy hasznát lehet venni a munkahelyeken is, ugyanakkor a Dolgok Internetéhez kapcsolódó készülékek a hackerek célpontjai is lehetnek.

A csatlakoztatott technológia egyre nagyobb teret hódít az otthonkban és a munkahelyeken, viszont a biztonság számos kérdést vet fel. Például a Zscaler felhőszolgáltatás használatakor az intelligens eszközök között megosztott információk 91,5%-a titkosítatlan volt, így jelentős sebezhetőséget eredményezett.

Deepen Desai, a Zscaler biztonsági kutatásért és működésért felelős alelnöke elmondta, az okoskészülékek gyors elterjedése révén új ajtók nyíltak meg a kiberbűnözők előtt. Hozzátette, a fejlődés sokkal gyorsabb volt, mint ahogyan a kapcsolódó biztonsági megoldásokat ki lehetett volna dolgozni.

Hány eszköz érintett?

A Gartner előrejelzése szerint 2020-ra az IoT-készülékek száma globális szinten elérheti akár a 20,4 milliárd darabot is. Ekkora a vállalatok 65%-a fog majd használni valamilyen intelligens berendezést. Az IDC célprognózisa alapján pedig a kapcsolódó kiadások összege 2019-ben eléri majd a 745 milliárd dollárt.

A számok nagyságát jól mutatja, hogy a Zscaler 2019 márciusa és áprilisa között – azaz mindössze egy hónap alatt – 56 millió adatforgalmi tranzakciót bonyolított a felhőjén keresztül. Ezt a mennyiséget 270 különböző típusú, 153 gyártótól származó okoseszköz állította elő. A cég felhőjéhez kapcsolódó vállalatok közül 1051 szervezet rendelkezett legalább egy intelligens berendezéssel.

A gépek több mint 90%-a csupán egyszerű szöveget használt a kommunikáció során, holott az SSL titkosítás már jó ideje létezik. Ezt a rendszert használják ugyanis a legszélesebb körben az interneten keresztül történő kommunikáció biztonságossá tételéhez.

A felmérés eredménye alapján a Zscaler felhőjén keresztül kommunikáló eszközök több mint fele (52%-a) digitális médiaeszköz. Érdekesség, hogy az okostévéket (17%), a viselhető kiegészítőket (8%) és az intelligens nyomtatókat (7%) inkább vállalati környezetben használták.

Annak ellenére, hogy utóbbiak „csak” a harmadik legnépszerűbb eszköznek bizonyultak, mégis az okosnyomtatókat használták a leggyakrabban, és ezek generálták a felhőbe feltöltött adatok 51%-át.

Forrás: