Vállalati felelősség az adatkezelésben

Vállalati felelősség az adatkezelésben

Vállalati felelősség az adatkezelésben

biztonság

2 perc

Az automatizált technológia kényelmet biztosíthat a hétköznapokban, de ennek eléréséhez az eszközöknek nagy mennyiségű információt kell gyűjtenie a felhasználókról. A tervezők felelőssége, hogy ezeket megfelelően kezeljék.

Alapvetően minden érzelmi kapcsolat bizalomra épül, és ezt bizony nehéz fenntartani, amikor valaki úgy érzi, becsapták. Mindez az üzleti életre is igaz, hiszen egy rossz adatbiztonsági stratégia akár ügyfelek elvesztéséhez és a jó hírnév sérüléséhez is vezethet.

Érzelmek Internete: sebezhetőség a robotok korában

Fatemeh Khatibloo, a Forrester Research elemzője például az Amazon Echo kapcsán szerzett negatív tapasztalatokat. A szakértőnek eleinte még tetszett is az eszköz funkcionális sokszínűsége, később viszont nem éppen kellemes meglepetésben volt része. 

Partnere éppen bőröndöket keresgélt az Amazonon, a szomszéd szobában pedig be volt kapcsolva az Echo készülék. Fatemeh átment a másik számítógéphez, hogy barátja megmutassa neki a találatokat, majd amikor visszatért saját gépéhez, nagy meglepetésére saját böngészési előzményeibe is belekerültek a kérdéses tételek. Ezen a ponton kapcsolták ki a készüléket, mivel úgy vélték, a kényelmi funkciók nem érnek annyit, hogy ne érezzék biztonságban magánéletüket.

Rob High, a Watson Solutions alelnöke és műszaki igazgatója szerint a különféle kognitív rendszereknek átláthatónak kell lenniük. Mivel ezek az emberi viselkedést kísérik figyelemmel, el kell térniük a többi hasonló determinisztikus (matematikailag modellezett) számítástechnikai rendszertől. Kiemelt fontosságot kell kapjon a megbízhatóság, ha ugyanis a felhasználók ennek ellenkezőjét tapasztalják, akkor veszélyesnek ítélhetik a technológiát.

Michelle Finneran Dennedy, a Cisco vezető adatvédelmi szakértője úgy véli, a személyes adatok megfelelő kezelése és felhasználása hatalmas üzleti lehetőségeket rejt magában, ezekhez viszont a vállalatoknak fel kell ismerniük, hogy nem elég, ha a saját szolgáltatásaik köré építenek algoritmusokat, hanem egyéni algoritmusokra is szükség van.

Forrás: Mashable