Így követik az érzelmeket a viselhető kiegészítők

Így követik az érzelmeket a viselhető kiegészítők

Így követik az érzelmeket a viselhető kiegészítők

egészség

2 perc

Egyre népszerűbb a trend, hogy a viselhető kiegészítők a fizikai aktivitáson túl az érzelmeket is mérjék. A fejlesztők szerint így is tovább javítható az életminőség, és elkerülhető vagy könnyebben levezethető a stressz.

Érzelmi síkra lép a technológia

A pulzus- vagy a vér oxigénszintjének mérése, a verejtékezés- és légzésfigyelés csak az első lépés, ajánlott ezeket összevetni az aktuális naptárbejegyzésekkel, tartózkodási hellyel, az éppen végzett tevékenységekkel, így láthatóvá válik, hogy miken érdemes javítani a jobb életminőség elérése érdekében. Ugyanakkor a témához az is hozzátartozik, hogy az ember jellemzően a szokások rabja, életén nehezen képes változtatni, így a technológia csak akkor lehet segítségére, ha mindehhez megfelelő hozzáállás is párosul.

Haladás lépésről lépésre

A modern neurológiai kutatások is egyre inkább alátámasztják a mérhető fizikai reakciók és az érzelmek közötti összefüggéseket, már csak azt kell kitalálni, hogyan lehet mindezt a hétköznapok során is hasznosítani.

Ahhoz, hogy a felhasználókban tudatosítani lehessen, milyen értéket is jelent mindez, nem árt, ha ők is tisztában vannak a kapcsolódó kutatás-fejlesztések részleteivel. Így érdemes velük megismertetni mindezeket, vagy adott esetben akár bele is vonni őket a folyamatba felhasználói tesztcsoportok létrehozása vagy a terepmunkában történő részvétel révén.

Fókuszban az emberközpontúság

Az értékes felhasználói élmény létrehozásra már messze túlmutat a vizuális tényezőkön, manapság már úgy kell tudni lekötni és „csatlakoztatottá tenni” a felhasználókat, hogy közben ne veszítsék el realitásérzéküket, ne szakadjanak el (teljesen) a valóságtól. 

A viselhető kiegészítőkkel kapcsolatos legnagyobb kihívás talán abban rejlik, hogyan „tálalják” úgy a mért – sok esetben igencsak érzékeny – adatokat a felhasználóknak, hogy azok tényleg profitálhassanak belőlük. Az emberek ugyanis nem szívesen szembesülnek saját „gyengeségeikkel”, példának okáért azzal, ha éppen stresszes állapotban vannak, vagy ha feleslegesen felidegesítették magukat.

A megfelelő adatvédelmi szabályozás szintén elengedhetetlen, hiszen sokakat elborzaszt még a gondolata is annak, hogy saját testi-lelki állapotukról osszanak meg információt a felhőn keresztül másokkal. El kell tehát nyerni a felhasználók bizalmát, amihez arra is szükség van, hogy folyamatosan és egyértelműen nyomon lehessen követni a megosztott adatok útját.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy az érzelmi Big Datában is óriási fogyasztói és üzleti lehetőségek rejlenek, azonban ehhez is megfelelő előkészítésre van szükség, tudatosítani kell az emberekben, hogy a modern készülékek és módszerek segítségével nemcsak saját magukat, hanem az őket körülvevő világ működését is jobban átláthatják és megérthetik.

Forrás: ReadWrite.com