Koronavírus infógombbal bővül az ÉletMentő applikáció

Kapcsolódó cikkek

Koronavírus infógombbal bővül az ÉletMentő applikáció

Koronavírus infógombbal bővül az ÉletMentő applikáció

egészség

2 perc

Április 6-tól elérhető a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös applikációjának két újítása, melyek a koronavírus miatt kialakult helyzetben segítik a lakosságot.

Két fontos újdonság került az ÉletMentő applikációba, amelyet a 2 hónappal ezelőtti indulása óta több mint 450 ezren töltöttek már le. Az alkalmazáson keresztül mintegy 2500 segélyhívás érkezett, amelyekből 680 tényleges ellátást igénylő eset volt. A most bejelentett újítások a Tigra Informatikai Csoport támogatásával és részvételével valósulhattak meg.

Az újítások egyike a Koronavírus információs gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos tájékoztató oldalára, a koronavirus.gov.hu honlapra. Így ez a fontos információs oldal mostantól közvetlenül elérhető az ÉletMentő applikációból.

A másik hasznos újítás, hogy az applikáció ún. push üzenetek vagy értesítések formájában el tudja küldeni a legfrissebb létfontosságú információkat azoknak, akik letöltötték az alkalmazást. Ehhez feltétlenül szükséges, hogy a felhasználók a letöltéskor engedélyezzék, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön. Aki már korábban letöltötte az appot, annak telefonja Beállítások menüjében két dolgot kell engedélyeznie az ÉletMentő applikációra vonatkozóan: a frissítések automatikus letöltését és az értesítéseket.

Töltse le mielőbb az Életmentőt a telefonjára!

„A Vodafone Magyarországnál azon dolgozunk, hogy minden tőlünk telhető módon támogassuk Magyarországot a koronavírus miatt kialakult rendkívül nehéz helyzetben. Ebben az időszakban kiemelt fontosságú az információszerzés, így ebben is szerettük volna segíteni mind a hatóságokat, mind a lakosságot. Éppen ezért arra ösztönözzük a lakosságot, hogy ha még nem tették meg, töltsék le az ÉletMentő alkalmazást saját maguk és szeretteik telefonjára is” – mondta dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

A push üzenetek azok az okostelefonokon felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból, jelen esetben az ÉletMentő appból érkeznek. Előnyük, hogy a felhasználó akkor is megkapja ezeket a fontos üzeneteket, ha éppen nincs megnyitva telefonján az alkalmazás, vagy épp nem használja telefonját. Az Országos Mentőszolgálat mindenkinek ajánlja az értesítések engedélyezését, hiszen így lényeges üzenetek, figyelmeztetések juthatnak el a felhasználóhoz.

„Az ÉletMentő applikáció elsődleges célja az, hogy megkönnyítse a segélyhívást úgy, hogy a mentők gyorsan sok információhoz juthatnak. A frissítés révén az alkalmazás olyan új funkciókkal bővül, melyek közvetve szintén az életmentést szolgálhatják” – emelte ki dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

Az ÉletMentő alkalmazás 2020 januárjában indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködésében. Az applikáció célja elsősorban az, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegye a segélyhívást. Az alkalmazás a Google Play vagy az App Store oldaláról tölthető le.

Az applikációban a felhasználó előre feltöltheti egészségügyi adatait, és ezek az adatok a segélyhíváskor azonnal megjelennek a diszpécser monitorján. Szuperpontos helymeghatározó rendszere pedig abban segít, hogy akkor is gyorsan megtalálják a bajbajutottat, ha az például nem tud pontos címet mondani.