Tarolnak az M2M-piacon az orvosi és fitneszeszközök

Tarolnak az M2M-piacon az orvosi és fitneszeszközök

Tarolnak az M2M-piacon az orvosi és fitneszeszközök

egészség

3 perc

A következő négy év során látványos növekedésre van kilátás az összekapcsolt egészségügyi, valamint fitnesz-szolgáltatásokból származó bevételek területén. A Juniper Research piackutató cég azt jósolja, hogy a vállalatok 2019-ben akár 2 milliárd dolláros haszonra is szert tehetnek intelligens készülékeikkel, és ez több mint hatszorosa az idei évre vonatkozó, 320 millió dolláros becslésnek.

A vállalat legújabb tanulmányában azt próbálta meg felmérni, hogy a következő négyéves időtávon milyen mértékben bővülhet a vezeték nélküli okoseszközök piaca. A felmérés eredményei alátámasztják, hogy a korszerű orvosi készülékek, illetve az ezek által összegyűjtött adatok számottevő előnnyel járhatnak majd a fogyasztók és a gyártók számára egyaránt, de felhívhatják a figyelmet a betegségek megelőzésének fontosságára is.

Az új rendszerek gyors elterjedését azonban eleinte még gátolhatja a következetlen törvényi szabályozás, továbbá az adatvédelmi aggályok. Az innovatív eszközök ugyanis rendkívüli mennyiségű személyes információt gyűjtenek össze és tárolnak a felhasználókról, így joggal merülhet fel a kérdés, hogy ki fér hozzá a bizalmas adatokhoz.

A felmérés külön kiemeli azt az esetet, mikor ezek az információk egy harmadik félhez – például szülőkhöz – is eljutnak. A Mattel játékvállalat például az idei év őszén dobhatja piacra ikonikus Barbie babái wifi-kapcsolattal ellátott változatát, aminek különlegessége, hogy a gyerekek a ToyTalk rendszerén keresztül akár el is beszélgethetnek a babákkal. A szülőknek lehetőségük lesz rá, hogy a rögzített hanganyagokat és párbeszédeket később visszahallgassák vagy töröljék, emellett külön írásos engedéllyel kell hozzájárulniuk, hogy a gyerekük beszélgethessen a babával.

Olvassa el a Juniper Research tanulmányát az érintés nélküli fizetésekről! >>A készülékek érzékelői által begyűjtött adatok persze csak akkor válnak valóban hasznossá, ha ezeket megfelelő módon rendszerezik, elemzik és tárolják. Ezt a folyamatot megkönnyítik azok a vállalkozások, melyek kifejezetten a „big data”, vagyis a hatalmas mennyiségű információ feldolgozásában segítik a fejlesztők munkáját. Ezt azonban aláaknázhatja az, hogyha az összegyűlő információk nem megbízhatóak, hiszen míg egy orvosi eszköznek komoly engedélyezési procedúrán kell átesnie, mielőtt forgalomba hoznák, a fitneszkiegészítők esetében nincsen hasonló kikötés. Ahhoz, hogy el lehessen oszlatni a fogyasztók és egészségügyi szakemberek aggályait, egységes szabványra lenne szükség ezen a téren is.

Itt a digitális kulcs a jövő egészségügyéhez >>Az összekapcsolt fitnesz- és egészségügyi készülékek lényege, hogy összegyűjtik a felhasználók biometrikus adatait, ugyanakkor nem működnek kommunikációs platformként – hangsúlyozta a Juniper Research tanulmányának szerzője, James Moar. Az azonban természetes, hogy a fogyasztók szeretnének kapcsolatba lépni az eszközökkel mobiltelefonos alkalmazásokon keresztül, hogy hozzáférjenek az őket érdeklő információhoz. Emiatt, illetve a mindenütt jelen lévő szenzoroknak köszönhetően a hardverek jelentősége a következő években gyorsabb ütemben csökkenhet, mint más piaci szegmensekben – jósolja a szakértő.

A tanulmány további fontos megállapításai

  • A vezeték nélküli hálózaton keresztül kommunikáló intelligens készülékek várhatóan egyre elterjedtebbek lesznek a cégeknél és az irodákban, arra számítanak, hogy az egyik legfelkapottabb fejlesztés az okosszemüveg lehet.
  • A fejlődő piacokon elrajtolhatnak azok a készülékek, amelyek a vásárlás helyszínén könnyítik meg az eladók és fogyasztók helyzetét, a következő néhány év során főleg Dél-Amerikában, valamint Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben várhatóak nagyszabású fejlesztések.
  • A mostani trendek alapján az okosórák lesznek a legnépszerűbb fogyasztói elektronikai készülékek, átvéve a most még jóval elterjedtebbnek számító viselhető kamerák vezető helyét.  

Forrás: M2M Now