E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek

E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek

E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek

energia

7 perc

Az elektromos autók hatótávját jelentősen megnövelhetné, ha nemcsak parkolás közben, hanem útközben is lehetne tölteni az akkumulátorokat. A Qualcomm most épp egy ilyen technológián dolgozik.

A legtöbb okostelefon chipsetjét is szolgáltató amerikai gyártó már jó ideje dolgozik a Halo elnevezésű technológián, mely a parkoló e-autóknak képes vezeték nélkül áramot továbbítani. Ehhez az alvázba is kell egy speciális vevőberendezést szerelni, valamint egy töltőlapot a nyilvános parkolóhelyekre vagy a garázsba.

Karóra töltheti fel a lemerült telefonokat

A fejlesztés során a logikus következő lépés, hogy a rendszert mozgás közben is teszteljék, és végül egész útszakaszokat borítsanak be a vezeték nélküli töltésre alkalmas felülettel. Először kisebb méretű berendezéseken tesztelték, képes-e egyáltalán a vevőkészülék egyik töltőről a másikra csatlakozni mozgás közben, majd amikor ez sikerült, akkor egy százméteres mellékúton fektették le a töltéshez szükséges elektronikát.

A versailles-i tesztpályán két teljesen elektromos Renault modellel tesztelték a rendszert, és egyelőre úgy tűnik, akár autópályás sebességek mellett is 20 kW/óra töltést képesek elérni, akár egyszerre két autóval is. Természetesen a technológia még gyerekcipőben jár, és a jelenlegi projekt célja most még csak annyi, hogy kiderítsék, egyáltalán kivitelezhető-e a megoldás, és ha igen, akkor elfogadhatóak-e a kiépítéssel járó költségek.

A 9 millió eurós tesztet az Európai Bizottság finanszírozza. A kutatás célja, hogy kiderüljön, mennyibe kerülne, ha az EU területén vezeték nélküli töltéssel látnák el az utakat, valamit azt is vizsgálják, hogy a beruházásnak milyen környezeti hatásai lehetnek.

Felmérések szerint a jelenlegi legnagyobb visszatartó erő az elektromos járművek vásárlásával szemben, hogy nem megfelelő a hatótávuk a kényelmes használatra. A folyamatos töltés szinte végtelenné tehetné a megtehető távolságot, nem is beszélve arról, hogy maguk az autók is olcsóbbak lehetnének, hiszen nem minden helyzetben lenne szükség a nagyméretű beépített akkumulátorokra.

Forrás: TechCrunch