Körbeérték a Földet az e-autók

Körbeérték a Földet az e-autók

Körbeérték a Földet az e-autók

energia

3 perc

Lezárult az elektromobilitást népszerűsítő 80 edays rendezvény. Szeptember 4-én délután 1 órakor 11 elektromos jármű sorakozott fel a barcelonai diadalívnél, hogy átlépje a célvonalat, ugyanott, ahonnan június 16-án elrajtoltak világkörüli útjukra.

A magyar csapat elektromos busza a befutó után több külföldi vállalatnál is tesztelésre került, és szeptember végére érkezett vissza Budapestre. A busz szerepléséről szeptember 28-án tartanak beszámolót, egyúttal bemutatják az Észak-Amerikát átszelő, lakóautónak átépített Modulót is.

A 11 csapat új világrekordot állított fel: a 80 napos túra során összesen 289 662 kilométert vezettek, átszelve Európát, Észak-Amerikát és Ázsiát a tisztán elektromos energiával működő járműveikkel.Spanyolország, Ausztria, Kína, Csehország, Németország, Magyarország, Olaszország, Svájc és az Egyesült Államok csapatai együtt küzdöttek a közös célért, hogy bizonyítsák a világnak az elektromos járművek létjogosultságát. A megmérettetésen induló elektromos járművek vezetői a hírnökei az új, környezettudatos és fenntartható technológiának, amely bolygónkat élhetőbb hellyé teszi számunkra és a következő generációk számára is.

A célban Gunter Pauli professzor – a környezettudatosság egyik szóvivője – várta a csapatokat, aki a rally egyik fővédnökeként felügyelte, hogy a futam során minden a szabályok szerint történjen. Jutta Kleinschmidt legendás autóversenyző, a verseny másik felügyelője szerint az egész világ nagyon büszke lehet a csapatokra, és Rafael De Mestre-re, a 80edays megálmodójára.

A túra mellesleg remek alkalom volt az induló járműmodellek állóképességének tesztelésére is. A nyolc darab Tesla Model S, a Tesla Roadster és a Denza mellett az újdonságnak számító Modulo magyar fejlesztésű és gyártású busz is benevezett a futamra és kiállta a próbát.

Próbatételek a föld körüli út során

Az egyik svájci csapat számára az igazi kihívás az volt, hogy a Tesla Roadster időigényes töltése ellenére időben teljesíteni tudják a futamot. A hajtáslánc egyik alkatrészének cseréje miatti 5 napos csúszás, majd a Kínába szállítást megelőző amerikai vámügyintézés 10 napos késlekedése ellenére sikerült utolérniük a többi csapatot Zürichben. 

A Tesla S modelljével indulók közül is többeknek akadtak műszaki problémái. A cseheknek Kazahsztánban kátyú okozott felfüggesztéstörést, a másik svájci egység pedig kisebb balesetet szenvedett az autópályán Kínában, míg a német csapat autójánál Ukrajnában jöttek elő energiaellátási gondok. Ezeket a kisebb incidenseket leszámítva minden csapat sikeresen, a megadott idő alatt teljesítette a futamot.

A kínai csapat a Denza elektromos autóval képviseltette magát a mezőnyben, pilótájuk Andrew Zong, a rally egyik társszervezője, a Phnix Eco-Energy Solutions vezérigazgatója. Bár az autó feltöltésével akadtak nehézségeik a különböző szabványok miatt, a csapat elszántan folytatta a küzdelmet, és bizonyította, hogy az e-autók minden típusának van helye a piacon. 

A cikket hamarosan folytatjuk.