E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek Az elektromos autók hatótávját jelentősen megnövelhetné, ha nemcsak parkolás közben, hanem útközben is lehetne tölteni az akkumulátorokat. A Qualcomm most épp egy ilyen technológián dolgozik. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/2899/articles/20170616120611/vezetek-nelkuli-toltes.jpg

E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek

2017. június 16. 12:15
7'
Az elektromos autók hatótávját jelentősen megnövelhetné, ha nemcsak parkolás közben, hanem útközben is lehetne tölteni az akkumulátorokat. A Qualcomm most épp egy ilyen technológián dolgozik.

A legtöbb okostelefon chipsetjét is szolgáltató amerikai gyártó már jó ideje dolgozik a Halo elnevezésű technológián, mely a parkoló e-autóknak képes vezeték nélkül áramot továbbítani. Ehhez az alvázba is kell egy speciális vevőberendezést szerelni, valamint egy töltőlapot a nyilvános parkolóhelyekre vagy a garázsba.

Karóra töltheti fel a lemerült telefonokat

A fejlesztés során a logikus következő lépés, hogy a rendszert mozgás közben is teszteljék, és végül egész útszakaszokat borítsanak be a vezeték nélküli töltésre alkalmas felülettel. Először kisebb méretű berendezéseken tesztelték, képes-e egyáltalán a vevőkészülék egyik töltőről a másikra csatlakozni mozgás közben, majd amikor ez sikerült, akkor egy százméteres mellékúton fektették le a töltéshez szükséges elektronikát.

A versailles-i tesztpályán két teljesen elektromos Renault modellel tesztelték a rendszert, és egyelőre úgy tűnik, akár autópályás sebességek mellett is 20 kW/óra töltést képesek elérni, akár egyszerre két autóval is. Természetesen a technológia még gyerekcipőben jár, és a jelenlegi projekt célja most még csak annyi, hogy kiderítsék, egyáltalán kivitelezhető-e a megoldás, és ha igen, akkor elfogadhatóak-e a kiépítéssel járó költségek.

A 9 millió eurós tesztet az Európai Bizottság finanszírozza. A kutatás célja, hogy kiderüljön, mennyibe kerülne, ha az EU területén vezeték nélküli töltéssel látnák el az utakat, valamit azt is vizsgálják, hogy a beruházásnak milyen környezeti hatásai lehetnek.

Felmérések szerint a jelenlegi legnagyobb visszatartó erő az elektromos járművek vásárlásával szemben, hogy nem megfelelő a hatótávuk a kényelmes használatra. A folyamatos töltés szinte végtelenné tehetné a megtehető távolságot, nem is beszélve arról, hogy maguk az autók is olcsóbbak lehetnének, hiszen nem minden helyzetben lenne szükség a nagyméretű beépített akkumulátorokra.

Forrás: TechCrunch

A figyelmébe ajánljuk:

GreenGo, a zöld és okos autómegosztás

Tavaly novemberben indult el Magyarország első elektromos autómegosztó szolgáltatása, a GreenGo. A környezetbarát e-autókat a felhasználók egy weboldal és egy mobilalkalmazás segítségével vehetik igénybe. A rendszerben elérhető gépjárművek a beépített Vodafone SIM-kártyáik és az M2M-megoldások segítségével folyamatos kapcsolatban állnak a cég központjával, a műholdakkal és a felhasználók applikációjával is.
Olvasson még a témában:

Az okosmérőktől az okoshálózatokig

Sokat változott a világ a 19. században megjelent első elektromos hálózatok óta, és ma már a villanyáram használata életünk megszokott, természetes részévé vált.

„Okos” fény az éjszakában

Az éjszakai fényeknek is sok hasznát lehet venni, egyrészt sokan nyugodtabban alszanak tőle, másrészt nem kell attól tartaniuk, hogyha elhagyják a hálószobát, akkor nekiütköznek valaminek.