2025-re a 100 milliárdot is elérheti az IoT-eszközök száma

2025-re a 100 milliárdot is elérheti az IoT-eszközök száma

2025-re a 100 milliárdot is elérheti az IoT-eszközök száma

gyártás

2 perc

Az elkövetkező időszakban hatalmas növekedést jósol a Huawei a Dolgok Internete (IoT) területén. A várakozásaik szerint 2025-re csaknem 100 milliárd IoT-eszköz lesz majd nyilvántartásban, és óránként 2 millió szenzor kerül majd telepítésre.

Az IHS piackutató cég előrejelzése szerint az IoT-eszközök globális megrendelései 2020-ra meghaladják majd a 180 milliót, és piaci részesedésük 30 milliárd amerikai dollár körül lesz. 

Seth Wang, a Huawei Technologies Hungary fogyasztói üzletágának magyarországi igazgatója kiemelte, hogy a hihetetlenül gyors piaci terjeszkedés a kapcsolódó üzletágak számára is kereskedelmi értéknövekedést hoz majd. 

A piaci fragmentáció és az ipari szabványok hiánya miatt azonban az IoT penetrációja igen lassan haladt eddig. A kínai óriásvállalat szerint az IoT-ágazatban egy benchmark modell kialakítására és univerzális szabványok létrehozására kellene összpontosítani ahhoz, hogy az átjárhatóság problémáját meg lehessen oldani. Álláspontjuk szerint ez az egyetlen módja annak, hogy lendületet adjunk a Dolgok Internete piacának.

Az önvezető autóknál nem lehet késleltetés

A vállalat szakemberei úgy vélik, hogy az okosotthonok és az okosautók azok a területek, amelyekben a felhasználók a leginkább keresik majd az IoT-eszközöket, ezért ezt a stratégiai lehetőséget kihasználva dolgoznak a fejlesztéseken. 

A Huawei Technologies Hungary vezető mérnöke elmondta, hogy az önvezető járműveket már nem autóként, hanem programozott robotokként kell elképzelni. Biztonságos működésükhöz a jövőbeli 5G hálózatoknak négyzetméterenként 10 Mb/s-os hálózati adatátvitelt kell majd produkálniuk, késleltetés nélkül, 500 kilométeres hatótávolságig.

„A közelmúltban a Huawei is csatlakozott a Digitális Jólét Program által indított hazai 5G Koalícióhoz, amely nem csupán az új generációs hálózat minél korábbi magyarországi bevezetéséről, hanem a zalaegerszegi önvezető tesztpálya mielőbbi megvalósításáról is szól” – tette hozzá Sándor Dénes.