5 feltörekvő trend, ami átírhatja az üzletmenetet

5 feltörekvő trend, ami átírhatja az üzletmenetet

5 feltörekvő trend, ami átírhatja az üzletmenetet

gyártás

2 perc

Az intelligens vállalkozásoké a jövő, ez azonban alapvető változást igényel a vállalatvezetők és döntéshozók részéről.

Az Accenture a Technology Vision éves jelentése öt feltörekvő technológiai trendet azonosított, amelyek fontos szerepet játszhatnak a digitális gazdaság által kínált lehetőségek sikeres megvalósításában.

A mesterséges intelligencia polgárai – az AI, mint a társadalom hasznos tagja

Ahogy növekszik a mesterséges intelligencia (AI) képessége, úgy nő az emberek mindennapi életére gyakorolt hatása. Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek hasznosítani szeretnék az AI potenciálját, fel kell ismerniük ezt a tendenciát, és úgy kell fejleszteniük saját AI megoldásaikat, hogy azok felelősségteljesen képviseljék a társaságot.

Kiterjesztett valóság – a távolság eltűnik

A virtuális és a kiterjesztett valóság (VR és AR) technológiái átalakítják az emberek életét és munkafolyamatait, csökkentve ezzel a felhasználók, az adatok, valamint a tapasztalatok közötti távolságot.

Adatok igazságtartalma – a bizalom fontossága

Az adatok alapján működő vállalkozások új problémával szembesülnek: a pontatlan, manipulált vagy részrehajló adatokkal, amelyek torz üzleti eredményekhez és elfogult döntésekhez vezethetnek. Ehhez két feladatot kell megoldaniuk: maximalizálni kell az adatok igazságtartalmát, és minimalizálni kell az adatmanipulációt ösztönző tényezőket.

Problémamentes üzletmenet – valódi partnerség

A vállalkozások a növekedés szempontjából nagyban függnek a technológián alapuló partneri kapcsolatoktól, azonban régebbi rendszereiket nem erre tervezték. A hálózatba kapcsolt intelligens vállalkozásoknak teljesítőképességük növeléséhez először újra kell tervezniük önmagukat.

A gondolkodás internete – intelligens osztott rendszerek létrehozása

A cégek nagy energiát fordítanak az intelligens környezetekre: például a robotikára, az AI megoldásokra és a  különleges élményekre. Azonban ezek életre hívása nemcsak új kulcskészségek és munkaerő-képességek hozzáadását igényli majd, hanem a meglévő technológiai infrastruktúra modernizálását is.

„Az ügyfelekkel, alkalmazottakkal és az együttműködő vállalkozásokkal kötött új partnerségekkel a cégek nagyobb bizalmat építenek, és tovább integrálják magukat a társadalomba, nélkülözhetetlenebbé válnak, és táplálják a saját növekedésüket” – tette hozzá Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója.