7 technológiai trend, amire figyelniük kell a cégeknek

Kapcsolódó cikkek

7 technológiai trend, amire figyelniük kell a cégeknek

7 technológiai trend, amire figyelniük kell a cégeknek

gyártás

2 perc

Az idén 11. alkalommal közzétett Fjord Trends jelentés kigyűjtötte azokat a főbb trendeket, amelyek várhatóan hatással lesznek a jövő évben az üzleti világra, a technológiára és a tervezésre.

Gyors technikai fejlesztések alakítják át a világot, amelyben ma élünk: akár a mesterséges intelligenciáról, akár a számítógépes megjelenítésről vagy a blokkláncról van szó, a feltörekvő technológiák gyökeresen megváltoztatják mindennapi életünk digitális és fizikai élményeit.

Az Accenture Interactive dizájn és innovációs leányvállalata, a Fjord által összeállított tanulmány olyan javaslatokat fogalmaz meg a cégek és szervezetek számára, amelyek segíthetnek abban, hogy a javukra fordítsák a változásokat. Az elemzésben 7 trendet vizsgálnak, amelyek a következő generáció tapasztalatait alakíthatják:

1. A fizikai világ visszavág: a digitális világ épp elég sokáig volt a reflektorfényben – most eljött az idő, hogy ötvözzük a digitális megoldásokat a fizikai eszközökkel.

2. Látó gépek: a számítógépek amellett, hogy megértik a szavakat, a kifinomult gépi tanulásnak köszönhetően ma már segítség nélkül felismerhetik a képeket is. 

3. Az algoritmus szolgálói: hogyan tervezzünk olyan marketingstratégiát, amelynek célja a márkák és ügyfelek közé ékelődött. Vajon a hagyományos márkaépítési erőfeszítésekre immunis az algoritmusok legyőzése?

4. A gép keresi az értelmet: a mesterséges intelligencia ugyan megváltoztathatja a munkánkat, de nem feltétlenül szünteti azt meg. Azonban úgy is értelmezhetjük mindezt, hogy a jövőben együttműködünk a gépekkel, amelyek segítik fejlődésünket.

5. Hit az átláthatóságban: a blockchainben megvan a potenciál, hogy átláthatóvá tegye a folyamatokat, amelyek eloszlatják az internet félreérthetőségének ködét, visszaszerezve az elveszett bizalmat és javítva a kapcsolatot a közösséggel.

6. Etika a gazdaságban: a vállalatok – akár akarják, akár nem – megérzik a rájuk nehezedő nyomást a jelentős politikai és társadalmi kérdésekben való állásfoglalás során. A fogyasztók pedig a pénzükkel nyilvánítanak véleményt, és azokat a márkákat választják, amelyek véleménye összhangban áll alapvető meggyőződéseikkel.

7. Határokat áthidaló formatervezés: a dizájn gyors fellendülése és a szervezeteken belüli elfogadottságának újjáéledése mindenkinek előnyös lehet. De egy olyan világban, amelyben mindenki tervezőnek érzi magát, a szakmát gyakorlóknak fejlődniük kell a munkavégzés, a tanulás, és önmaguk megkülönböztetésének területén, ha továbbra is hatással szeretnének lenni a trendek alakulására.