7 ütős érv, miért fontos cégének az IoT

7 ütős érv, miért fontos cégének az IoT

7 ütős érv, miért fontos cégének az IoT

gyártás

3 perc

Az évtized elején a Dolgok Internete (IoT) kifejezés még csak egy divatos frázis volt, amit elsősorban szakmai körökben használtak, és alig néhányan alkalmaztak a gyakorlatban is. Akkoriban úgy tűnt, hogy a technológia csupán valamikor 2020 táján kezd el felfutni, de az idők gyorsan változnak.

Manapság a médiában egyre többször találkozhatunk IoT-alapú megoldásokkal ellátott „dolgokkal”, melyek választ adnak például arra, hogy kellően hatékonyak vagyunk-e munkahelyünkön, értesítik az orvosunkat arról, hogy az előírásainak megfelelően szedjük-e a gyógyszereinket, sőt az energiafogyasztást is optimalizálják.

Az „okosmasinák” révén fejlődnek az üzleti folyamatok, a cégek belső működése szervezettebbé és átláthatóbbá válik, ráadásul akár előre meg lehet jósolni egy esetleges meghibásodást, még azelőtt, hogy komoly károkat okozna.

Vodafone-kutatás: a Dolgok Internete nélkülözhetetlen a sikerhezAz Internet of Things, vagyis a Dolgok Internete piacán a fejlesztők még csak most kezdik beizzítani a rakétákat. A Microsoft egyik bloggere, Tricia Morris összegyűjtött több olyan előrejelzést és statisztikai adatot, amelyek mind jól példázzák, miért érdemes minden vállalatnak közelebbről is megismerkednie ezzel az izgalmas technológiai irányzattal.

1. A Dolgok Internetének piaci értéke 2020-ban világszinten elérheti akár az 1,7 billió dollárt, ami 16,9 százalékos éves növekedési ütemnek felel meg – legalábbis ez derül ki az IDC 2015 és 2020 közötti időszakra vonatkozó riportjából. 

2. A Gartner piackutató szakértőinek becslése szerint 2020-ban globálisan 25 milliárd intelligens, internetre kapcsolódó készülék lesz forgalomban. 

3. A viselhető kiegészítőket gyártók a tavalyi évben 78,1 millió készüléket juttattak el a vásárlókhoz, ez 171,6 százalékos bővülés az előző évhez képest. Idén a várakozások szerint 111 millió okoseszköz talál gazdára, de ez a szám csaknem a kétszeresére, 215 millióra emelkedhet 2019-re – összegezte negyedéves jelentésében az IDC.

4. 2020-ban egy ember átlagosan 5,1 internetre kapcsolódó készüléknek lesz a tulajdonosa – állítja a Frost and Sullivan kutatása. 

5. A PwC idén egyik felmérésében ezer amerikai fogyasztót kérdezett meg felhasználói szokásairól. A válaszadók 45 százaléka rendelkezett fitneszkarkötővel, 27 százalékuk okosórával, 12 százalékuk pedig valamilyen intelligens ruhadarabbal. A résztvevők többsége, 57 százaléka nyilatkozott arról, hogy izgatottan várja, a jövőben milyen módon lesznek jelen a viselhető kiegészítők a mindennapokban. A megkérdezettek 80 százaléka állította, hogy az okoskütyük hatékonyabbá teszik a háztartás vezetését, miközben 78 százalék a munkája eredményességében is előrelépést tapasztalt.

6. Egy ezer cégvezető bevonásával készült kutatásban a résztvevők 65 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy azok a cégek, amelyek sikeresen építik be napi működésükbe az IoT-megoldásokat, jelentős előnyre tesznek szert a versenytársaikhoz képest. A megkérdezettek 19 százaléka ugyanakkor azt állította, hogy eddig még soha nem hallott a Dolgok Internetéről.  

7. Globális szinten a kereskedők 80 százaléka véli úgy, hogy az Internet of Things a következő három évben drasztikusan megváltoztatja a vállalatok működését.