A Bulgari is kísérletet tesz az okosórák piacán

A Bulgari is kísérletet tesz az okosórák piacán

A Bulgari is kísérletet tesz az okosórák piacán

gyártás

2 perc

Teljesen új oldaláról mutatkozik be az eddig főként luxuskivitelű ékszereiről és parfümjeiről ismertté vált Bulgari. Az olasz vállalat ugyanis úgy tervezi, hogy a következő évben belép a viselhető kiegészítők piacára is, egyedi formatervezésű Diagono Magnesium névre keresztelt okosórájával.

Az intelligens időmérők egy beépített NFC-alapú chip segítségével lehetővé teszik egyebek között, hogy viselőjük érintés nélküli fizetéseket bonyolítson le, illetve személyes adatokhoz férjen hozzá. A Near Field Communication technológia segítségével a vásárlók emellett kinyithatják az otthoni bejárati ajtót, a kocsijukat vagy a jachtjukat is.

Okosóráknak ketyeg az idő: itt a legújabb trend >>Az ékszercég okosóráin keresztül áramló információk biztonságáról, továbbá a személyes adatok titkosításáról a széles körű tapasztalattal rendelkező Wisekey gondoskodik. Érdekes adaléka a két társaság együttműködésének, hogy a svájci partner katonai bunkereket bérelt ki a Svájci Alpokban, hogy megfelelő módon és a lehető legnagyobb biztonságban tárolja az adatokat. A cég vezérigazgatója, Carlos Moreira szerint a Bulgari okosóráihoz hasonló biztonsági színvonalat képviselő viselhető kiegészítők által a felhasználók ismét „átvehetik az irányítást személyes adataik felett”.

A Bulgari speciális órái vezeték nélküli hálózaton kommunikálnak majd a felhasználó mobiltelefonjával, a Bulgari Vault alkalmazáson keresztül. A sokak által máris egyszerűen „luxuskarperecként” emlegetett kiegészítőket a Bulgari magnézium és kerámia ötvözésével alkotja meg. A mostani elképzelések szerint az órák várhatóan 5-6 ezer dolláros – tehát körülbelül 1,4-1,7 millió forintos – áron kerülnek kereskedelmi forgalomba a jövő évben. A Reuters információi alapján az NFC-chip nélküli modellekhez ennél valamivel szerényebb áron, 3900 dollárért (nagyjából egy millió forintért) lehet hozzájutni.

A vállalat a fejlesztésről a nemrég tartott Baselworld kiállításon rántotta le a leplet, amelyen a látogatók a Diagono Magnesium mellett több más fejlesztő cég új kollekciójával is megismerkedhettek. Az óragyártók egymást túllicitálva próbálnak ugyanis konkurenciát teremteni az Apple Watch okosóráknak, melyek nemrég kerültek piacra.  

Az okosórák vihetik el a pálmát a viselhető kiegészítők közt >>A viselhető kiegészítők hatalmas technikai fejlődés elé néznek, ezt támasztja alá a Google és a Tag Heuer óragyártó együttműködése is. Az amerikai keresőóriás még ebben az évben szeretné megkezdeni a luxuskivitelű Android Wear okosórái gyártását, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy letaszítsa a trónról az Apple intelligens kiegészítőjét. Az egyedi formatervezésről, illetve a kifinomult dizájnról a Tag Heuer fog gondoskodni, a technológiáért és az adatok biztonságáért pedig az Intel felel majd.

Érdemes azt is hozzátenni, hogy a svájci Swatch ebben a hónapban közölte azt, hogy két hónapon belül az üzletekbe kerülhet az első – NFC-chipet tartalmazó – okosórája. A vállalat vezérigazgatója korábban elárulta, hogy a készülék képes lesz kis hatótávolságú vezeték nélküli kommunikációra, tehát az okostelefonon keresztüli fizetés nem jelent majd gondot. A fejlesztés legmeglepőbb újdonsága, hogy az ígéretek szerint nem kell tölteni, ezzel pedig alaposan feladhatja a leckét az Apple Watch-nak.

Forrás: NFC World +