A vállalatok kétharmadánál hiányzik a digitális stratégia

A vállalatok kétharmadánál hiányzik a digitális stratégia

A vállalatok kétharmadánál hiányzik a digitális stratégia

gyártás

2 perc

Az ázsiai és csendes-óceáni cégek élen járnak tevékenységük digitalizálásában és teljes körű integrálásában, melynek eredményeként az amerikai és az EMEA országokhoz képest sokkal gyorsabb ütemben vezetnek be és alkalmaznak digitális termékeket és szolgáltatásokat.

Az amerikai és az EMEA – európai, közel-keleti és afrikai – országok lemaradása tovább növekedhet. Legalábbis a PwC Strategy& felmérése szerint az ázsiai vállalatok harmada tervezi, hogy a következő öt évben érett digitális ökoszisztémát alakít ki, szemben az amerikai vállalatok negyedével és az EMEA régió 15 százalékával.

A tanácsadó cég 26 ország 1 155 cégvezetője megkérdezésével készített felmérést a globális gyártók körében az ipar 4.0-ról és a digitális működéssel kapcsolatos nézeteikről.

Az eredmények alapján digitális érettségi indexet alakítottak ki, amely az átalakulásban élen járók, az úgynevezett digitális bajnokok versenyképességének hátterét vizsgálja.

A felmérés szerint az ipar 4.0 gyorsan átalakítja a gyártást, és a vállalatoknak csak kisebb hányada van abban a helyzetben, hogy a működésük gyökeres átalakulása révén valódi versenyelőnyre tegyen szert. A globális gyártók mindössze 10 százaléka nevezhető digitális bajnoknak. Ezek a társaságok a digitalizációt olyan kiterjedten és rendkívül innovatív módon szemlélik, ami jóval túlmutat az automatizáláson és a hálózatépítésen.

A tanulmány szerint az ázsiai gyártók 19 százaléka ért el digitális bajnok státuszt, míg az amerikai kontinens országaiban ez az arány 11 százalék, az EMEA régióban pedig mindössze 5 százalék.

Az ember a digitális átalakulás középpontjában

A megkérdezettek kétharmada nem rendelkezik világos digitális jövőképpel és stratégiával a digitális átalakulás és kultúra támogatására, és csak 27 százalékuk véli úgy, hogy munkavállalói rendelkeznek a szükséges képesítésekkel ahhoz, hogy megállják a helyüket a jövőben.

Ugyanakkor a digitális bajnokok több mint 70 százaléka számolt be arról, hogy vezetőik világos jövőképet jelenítenek meg, és a cégen belül példaértékű szerepet töltenek be a digitális változásban. Következésképpen ezek a munkáltatók jelentős mértékben támogatják munkavállalóik fejlődését és képzését, és a funkcionális határokon átnyúló innováció ösztönzése érdekében előnyben részesítik a multidiszciplináris munkacsoportokat.