A világon elsőként indult el önvezető vonat Németországban

Kapcsolódó cikkek

A világon elsőként indult el önvezető vonat Németországban

A világon elsőként indult el önvezető vonat Németországban

gyártás

2 perc

A német vasúttársaság (Deutsche Bahn) és high-tech partnere, a Siemens október elején mutatta be az új, teljes mértékben önvezető járművet, amely decemberben indulhat először igazi útjára.

A budapesti HÉV-hez hasonló városi gyorsvasút, a Digital S-Bahn Hamburg premierje egybeesett a városban most zajló ITS nemzetközi mobilitási világkongresszussal. A Deutsche Bahn arról számolt be, hogy tervei szerint a vasúti jármű hosszabb távon az egész várost kiszolgálja, és 2030-től a helyi, regionális és országos vonalaik működése is hasonló technológián alapul majd.

A vonatok teljes mértékben autonóm üzemmódon működnek, felügyeletük digitálisan történik, ezáltal több szerelvény tud rövidebb követési idővel munkába állni, ráadásul nő az energiahatékonyság, és csökkenhetnek a működési költségek. Az új technológiával pontosabbá lehet tenni a szerelvényeket, és akár 30 százalékkal csökkenthető az energiafelhasználás.

A 60 millió eurós projekt a vasúttársaság, a Siemens és a város egyenlő arányú finanszírozásában valósul meg. A fejlesztés két operációs rendszert ötvöz; az Automatic Train Operation (ATO) és az European Train Control System (ETCS) utólag is beépíthető a már működő hagyományos szerelvényekbe és pályákba, így nincs szükség arra, hogy azokból újat építsenek.

A rugalmas rendszerek lehetővé teszik, hogy a vezetőfülkében jelen lévő sofőr átvehesse az irányítást, ha olyan pályán halad a jármű, amelyet nem szereltek fel a kontrolltechnológiával. Minden más tevékenység, mint az elindulás, a gyorsítás, a lassítás, a megállás vagy a tolatás, teljesen önvezető módon zajlik majd.

A Hamburban jelenleg is több, a legmodernebb megoldásokkal kapcsolatos úttörő projekt fut. Ezek között található az önvezető tömegközlekedés, a drónos egészségügyi kiszállítás, de idesorolhatók az utazásmegosztó applikációk és az autonóm közlekedésre kijelölt sávok is.

A bejelentést tevő Roland Busch, a Siemens ügyvezetője szerint a technológiával digitalizált pályák mintául szolgálhatnak Németország, Európa vagy akár a világ számára is.

Forrás: