Az okosotthonok korában is szükség van a mesteremberekre A CSG kutatásában a válaszadók több mint 80 százaléka már néhány készülék bekötéséhez is szakembert hívna. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3270/articles/20171113152616/okosotthon-mesterember.jpg

Az okosotthonok korában is szükség van a mesteremberekre

2017. november 14. 11:25
1'
Úgy tűnik, hogy a felhasználók többsége a lakás felokosítását is szívesebben bízza egy igazi szakemberre, mint hogy az internetről nézze meg a szükséges fortélyokat.

Az amerikai CSG International egy független kutatócég segítségével öt országból 2000 embert kérdezett meg az otthonokosításhoz kapcsolódó szokásaikról. A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek az IoT-készülékek telepítéséhez mind személyes, mind online segítséget is igénybe vettek. 

Kétharmaduk nem bízik saját tudásában, amikor bonyolult eszközök beüzemeléséről van szó, sőt még az egyszerűbb installációs feladatokra is kevesebb, mint felük vállalkozik. A válaszadók 84 százaléka azt állította magáról, hogy akár csak néhány készülék bekötéséhez is szakembert hívna.

Mit jelent pontosan az, hogy okosotthon? 

A kutatás arra is kitért, hogy a jó hírnév és a megfelelően összeállított applikáció sokat jelent, amikor a válaszadók szolgáltatót választanak. 58 százalékuknál döntő szempont, hogy a technikai segítséget nyújtó cég megfelelő reputációval rendelkezzen, természetesen számít az ár is, valamint hogy a cég szükség esetén azonnal rendelkezésre álljon.

Négyből három válaszadó azt szereti, ha a szakember közvetlenül, akár telefonon, akár SMS-ben veszi fel vele a kapcsolatot.  

A szakmai, technikai erőforrások segíthetnek abban, hogy a fogyasztókat ténylegesen közelebb hozzák az őket körülvevő készülékek világához – fogalmazta meg a válaszok alapján Chad Dunavant, a CSG termékfejlesztési alelnöke.

Forrás: IoT Tech News

A figyelmébe ajánljuk:
Olvasson még a témában:

Robotok a GE Hungary irodáiban

Már 19 robot segíti a budapesti szolgáltató központban dolgozó munkatársakat. A pénzügyi, HR, jogi, értékesítési és az ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációjával az adminisztratív tevékenységek hatékonyságát kívánják javítani.