Digitális újratervezésre készülhetnek a cégek

Kapcsolódó cikkek

Digitális újratervezésre készülhetnek a cégek

Digitális újratervezésre készülhetnek a cégek

gyártás

3 perc

Az Accenture felmérése szerint a vállalatoknak egy négy szakaszból álló utat kell bejárniuk a mesterséges intelligencia sikeres alkalmazásához.

Ennek első lépése, hogy hisznek az Artificial Intelligence megoldásaiban és a termékek digitális megújításához szükséges képességekben. Majd kialakítanak egy víziót arról, hogy miként tudják hasznosítani az AI-t a meglévő kínálatukban. Harmadik lépés, hogy erőforrásokat biztosítanak a termékek AI fejlesztéséhez, majd negyedik szakaszban végrehajtják a digitális újragondoláshoz szükséges elképzeléseket.

A jelentésben alkalmazott iparági és az említett négy lépés alapján elvégzett csoportosítás szerint az AI-érettség szintje iparáganként eltérő. Az autóipari vállalatok nagyobb mértékben kötelezik el magukat az AI mellett, így 9%-uk éri el a harmadik szakaszt, és 5%-uk a negyediket. Ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkeket gyártók 7 százaléka, valamint az ipari és nehézgépeket gyártók csupán 3%-a lép a harmadik szakaszba. Mindkét szektorban azt mérték, hogy csak a cégek egy százaléka jut el a negyedik szakaszba.

Újra fel kell találni a termékeket

A kutatás eredményei azt is megmutatják, hogy mi jellemzi azokat a társaságokat (16%), amelyeknek legalább elképzeléseik vannak termékeik „újrafeltalásáról”. Azok a szervezetek, amelyek elérik a „vízió” fázisát, kidolgozzák az adatok beszerzéséhez, feldolgozásához és biztosításához szükséges beruházási és környezeti stratégiákat.

Ezenkívül gondosan elemzik, hogy mire kell összpontosítaniuk: az előrelátók  82%-a a fokozott ügyféllojalitást és a termékek, valamint a szolgáltatások használatából eredő információkat tartotta a fő értékteremtőnek. Ugyanilyen arányban mondták azt, hogy az AI használata során a nagyobb biztonság, valamint az okosabb megoldások és szolgáltatások kritikus fontosságúak lehetnek ügyfeleik számára.

Az AI kezdeményezéseket jelentős erőforrásokkal támogató 5% leginkább az IT-képességekre és a mesterséges intelligencia nagy léptékű megvalósításához szükséges készségekre összpontosít.

91% az analitikát és a rendszerintegrációt tartja fontosnak, és 64% pedig üzleti modelljük egyes elemeit is hajlandók megváltoztatni az AI alkalmazása miatt.

A negyedik szakaszt ténylegesen elérő 2% szorosan együttműködik partnereivel, hogy azonosítani tudják a megfelelő AI komponenseket, amelyeket más digitális technológiákkal ötvöznének megoldásaikban. Ezek a cégek a tervezett mesterséges intelligencia megoldások közül leginkább a computer visiont (73%), a deep learninget (64%) és a folyamatok robotokkal történő automatizálását (64%) alkalmaznák.

„Megállapításaink szerint az AI sikeréhez fontos a holisztikus, jól megtervezett stratégia. Az általunk megkérdezett vállalatok háromnegyede még kísérletezget, de ez valószínűleg hamarosan megváltozik, és ekkor a termékek AI segítségével történő újrafeltalálása is növekszik majd” – nyilatkozta Raghav Narsalay, az Accenture igazgatója és az X.0 kutatás vezetője.

Az autóipari szereplők már a gázra léptek

A termékek AI segítségével történő újrafeltalálásának aránya iparáganként változó. A nyereséges bevételi források megváltozása például az autóipari szektor 65%-ában prioritás, míg az ipari berendezésekkel foglalkozó cégek megosztottak. A nehéz berendezések gyártóinak többsége (57%) azt állítja, hogy a legfőbb prioritásuk a termék teljes életciklusát lefedő értékesítési- és marketingstratégia, míg az ipari és elektromos berendezések szektorban 42% számít arra, hogy az AI alkalmazása változásokhoz vezet az innovációs architektúrájukban.