Drónokat fog munkára az easyJet
Drónokat fog munkára az easyJet
2015. június 04.
A milánói Malpensa reptéren tartott pán-európai rendezvényen jelentették be, hogy sikerrel lezajlott a vállalat gépének automata drónokkal való műszaki átvizsgálása.
A kísérletek azt igazolták, hogy az előre programozott drónok segítségével a gépeknek kevesebb órát kell üzemen kívül tölteniük például a villámcsapáshoz hasonló események után, mintha az átvizsgálást hagyományos, kézi módszerrel végeznék.
Az easyJet a tervek szerint egy éven belül állítaná üzembe a drónokat a különböző európai szerelőbázisokon, de emellett más újdonságokon is dolgoznak.
A 3D-nyomtatás is utat tör a légiiparban
A vállalat szakemberi kísérleteket folytatnak az utaskabin egyes alkatrészeinek 3D-s nyomtatással történő pótlása kapcsán is. Ezzel felgyorsíthatják a csere folyamatát és csökkenthetik a raktáron tartandó pótalkatrészek mennyiségét. A 3D-s nyomtatás már a cég által megrendelt új generációs hajtóművek gyártása során is szerepet kap. A LEAP-hajtóműben több, 3D-s nyomtatással előállított alkatrész is van, például üzemanyag-befecskendező fúvókák, karbon szűrőventilátor-lapátok és kerámiamátrixú kompozitokból készült alkatrészek.
Kevesebb lehet a késés
Az easyJet az Airbusszal közösen egy olyan prognosztikus karbantartási módszert is vizsgál, mely bizonyos szolgáltatások és eSolution-megoldások segítségével az ACARS üzenettovábbító technológián keresztül valós idejű adatokat kaphat a repülőgép különböző rendszereitől.
Az így szerzett információkat elemzik, a meghibásodási előrejelzéseket pedig továbbítják az üzemeltetési részleghez, amely leszállás után azonnal hozzákezdhet a hibaelhárításhoz, vagy beillesztheti a feladatot a gép rendes karbantartási ütemtervébe. A vállalat ezzel jelentősen csökkenti a műszaki okból bekövetkező késések számát. Az elmúlt öt évben ezt a számot 1000 repülésenként 10-ről 6-ra sikerült leszorítaniuk.