Elromlott a router? A jövőben lehet, hogy robotok fogják megszerelni

Elromlott a router? A jövőben lehet, hogy robotok fogják megszerelni

Elromlott a router? A jövőben lehet, hogy robotok fogják megszerelni

gyártás

4 perc

Már ma sem lehetetlen, hogy az egyszerűbb problémákat a szakemberek a kiterjesztett valóság alkalmazásával oldják meg, később pedig ezt a feladatot akár teljes egészében a robotprogramok vehetik át.

Amikor manapság elromlik otthon valamilyen tévéhez vagy internetre csatlakozó eszköz, a felhasználónak nincs más esélye, felhívja az adott ügyfélszolgálatot, hogy segítsenek megoldani a problémát. Majd a telefonon hosszasan elmagyarázza, hogy milyen típusú a modem, milyen típusú a router, milyen gyártmányú a tévé, mi hová van bedugva, mire kiderül, hogy nagyjából három másodperc alatt elhárítható lenne a probléma, ha a szerelő jobban rálátna az eszközökre.

Villámgyors problémaelhárítás

Épp ezen a megoldáson dolgozik az izraeli TechSee. A felhasználó kap egy kódot SMS-ben a szolgáltatótól, melyet felhasználva beléphet egy privát videochatbe egy szakértő szerelővel. Az okostelefon kamerájával képeket csinálhat minden kapcsolódó eszközről, kábelekről, melyeket továbbít a szakembernek.

Az IT-szakértő ezután be tudja azonosítani a modellszámokat, utána tud nézni a készülékhez köthető gyakori meghibásodásoknak, majd a képeken bejelölheti, hol van a probléma, és részletes leírást adhat, hogyan lehet azt elhárítani.

A fejlesztést jelenleg is számos szolgáltató alkalmazza a világ körül a gyorsított problémaelhárítás érdekében, a vállalat azonban még egy lépéssel tovább menne, hogy a folyamatosan készenlétben álló szakértőkre se legyen mindig szükség.

Színre lépnek a robotok

Az eddigi alkalmak során ugyanis végig a folyamat minden lépését rögzítik, és arra használják, hogy egy mesterséges intelligencia a gépi tanulás segítségével megtanulja egyedül is megoldani a problémákat. A képfelismerő algoritmusok pontosan képesek beazonosítani a routereket, modemeket (a feliratok, a gombok vagy a fények kiosztása alapján), majd képes összevetni a korábbi problémák során készült képekkel, és megismételheti az akkor használt tanácsokat.

Természetesen a rendszer nem lesz azonnal tökéletes, és esetenként rosszul ismeri majd fel a készüléket vagy a problémát. Ilyenkor azonban még mindig be lehet hívni egy szakavatott munkatársat, aki hamar felismeri, hol hibázott a robot, és megtaníthatja, hogyan kerülje el a problémát a jövőben.

Forrás: The Verge