Ezekben a megoldásokban látnak fantáziát az okos cégvezetők
Ezekben a technológiákban látnak fantáziát az okos cégvezetők
2020. április 28.
A PTC és a Boston Consulting Group (BCG) több mint 200, intelligens technológiát használó döntéshozó bevonásával készített felmérést. A kutatás szerint a dolgok internetéhez (IoT) és a kiterjesztett valósághoz (AR) kapcsolódó megoldások hamarosan ipari sztenderddé válhatnak.
A válaszadók fele véli úgy, hogy az „intelligens” módszerek már bizonyítottak, több mint 80% szerint pedig ezek a megoldások akár már öt éven belül ipari szabvánnyá válhatnak. Jim Heppelmann, a PTC elnök-vezérigazgatója tájékoztatása szerint az AR-megoldások alkalmazása leginkább az IoT korai befogadóira jellemző.
Az elemzésben elsősorban az IoT és az AR megoldások értéknövelő hatását vizsgálják a különféle – ipari, tervezési, eszközkezelési, szervezeti felépítési és befektetési – területekhez kapcsolódóan. Ezenkívül részletesen vizsgálták az alkatrészek karbantartását és a raktárkezelést. Ezzel támasztva alá, hogyan forradalmasíthatja az „okos” technológia a folyamatmenedzsmentet.
A „világhálóra csatlakoztatott” munkavállalók és a távoli együttműködés különösen kritikus pontnak számítanak most a koronavírus-járvány idején. Ebben a rendkívüli helyzetben az ipari vállalatoknak muszáj összekapcsolniuk az otthonról és a helyszínen dolgozó munkatársakat, így biztosítva a megfelelő együttműködést és az üzletmenet folytonosságának fenntartását.
Amint azt Zia Yusuf, a BCG IoT projektjeiért felelős ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy az IoT és az AR megoldások integrálása gyakorlatilag elengedhetetlen a sikerhez a mai digitalizált világban. A dolgok internete és a kiterjesztett valóság számos területen használhatók, beleértve a munkaerőben rejlő lehetőségek hatékonyabb kihasználását, a fizikai értelemben vett területek – például raktárak – kezelését vagy a különféle gépek és berendezések irányítását.
Az augmented reality jól kamatoztatható a többi között a betanításnál, a gépek használatánál, a termékfejlesztésnél, de az egészségügyben és a digitális marketing területén is.
Forrás: