Újabb ígeretesnek indult startup húzza le a rolót

Kapcsolódó cikkek

Újabb ígeretesnek indult startup húzza le a rolót

Újabb ígeretesnek indult startup húzza le a rolót

gyártás

2 perc

Míg az Apple és a Microsoft a következő nagy számítógépes platformként próbálja eladni a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality), addig a piaci konszolidáció jeleként számos AR-re fókuszáló induló vállalkozás küszködik nehézségekkel vagy kénytelen bezárni a boltot.

Közéjük tartozik az üzleti felhasználásra szánt AR headseteket gyártó Daqri is, amely a Techcrunch szerint nemrég bezárta székházát és számos dolgozóját elbocsátotta. A csaknem 10 éven át működő cég ügyfeleivel azt közölte, hogy igyekszik mihamarabb értékesíteni az összes terméket, illetve leállítja a felhőalapú és az intelligens szemüvegekhez kapcsolódó hardverplatformjait is.

Nem ők az egyetlen, nagy támogatást kapott, kiterjesztett valóságra koncentráló vállalkozás, amely nem bizonyult hosszú életűnek. Idén már az AR szemüvegeket gyártó Osterhout Design Group is visszavonulót fújt. A kockázati tőkealapoktól – köztük a kínai Tencent-től – 73 millió dollárnyi támogatást összegyűjtő, AR headset-fejlesztő Meta pedig év elején vált meg termékétől, miután a társaság egyszerűen kifogyott a pénzből.

A Daqrinak komoly vetélytársakkal kellett szembenéznie, legyen az a Magic Leap vagy a Microsoft. Habár a cég, úgy tudni, hogy tárgyalásokat folytatott egy nagy magánbefektetési társasággal a tőzsdei bevezetésről, de a befektető belelátva az iparági kihívásokba végül kihátrált az üzletből.

A vállalkozás még 2016 elején vásárolta meg a Two Trees Photonics brit startupot, amely autóipari ügyfeleknek szánt, holografikus kijelzőkhöz kapcsolódó fejlesztéssel foglalkozott. Piaci források szerint hamarosan ez a részleg biztosította a teljes társaság bevételeinek jelentős részét. 2018 elejére a részleget elkülönítették a Daqri-tól, amely így Envisics néven önálló vállalkozásként kezdett el működni. Ezt követően a Daqri teljes mértékben a vállalati ügyfelek számára készült AR-fejlesztésekre koncentrálhatott.

Úgy tűnik, most viszont mindennek vége. Annak ellenére, hogy egy idei interjúban Roy Ashok vezérigazgató még „több tízezer” AR-szemüveg jövő évi kiszállításáról beszélt a Cornell Enterprise Magazine-nak. A kiterjesztett valóság piacán tehát a látványos áttörés még várat magára.