Vodafone-kutatás: a dolgok internete nélkülözhetetlen a sikerhez

Vodafone-kutatás: a dolgok internete nélkülözhetetlen a sikerhez

Vodafone-kutatás: a dolgok internete nélkülözhetetlen a sikerhez

gyártás

3 perc

Az Internet of Things mára elérte a széles közönséget. A megkérdezett cégek több mint háromnegyede ért egyet azzal, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent.

A Vodafone IoT Barometer 17 országra kiterjedő nemzetközi felmérése szerint a vállalatok 28 százaléka már ma is használ dolgok internete, vagyis IoT-megoldásokat, további 35 százalékuk pedig egy éven belül kíván ilyeneket bevezetni. 

A legújabb Vodafone IoT Barometer teljes egészében itt érhető el.Az 1096 megkérdezett társaság több mint 75 százaléka úgy véli, hogy az IoT-megoldások jelentik a jövőbeli siker kulcsát – emelte ki Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a most megjelent Vodafone IoT Barometer 2016 jelentéssel kapcsolatban.

A megkérdezett vállalatok több mint háromnegyede már felismerte, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent, ami örökre megváltoztatja az emberek életét és munkáját. A cégek fele úgy vélte, hogy már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolnának össze több millió eszközt és folyamatot, így idén elérkezett az az év, amikor az IoT elérte a széles közönséget – tette hozzá Király István.

A Vodafone által negyedik alkalommal kiadott IoT Barometer egy mérvadó nemzetközi felmérés arról, hogy a vállalatok miként ítélik meg az innovációt, és mennyit fektetnek be a dolgok internetébe, vagyis az olyan újgenerációs eszközökbe, amelyek intelligens hálózaton kapcsolódva nyújtanak új és jobb szolgáltatásokat. 

Az IoT alkalmazásokra számos példa van, ilyenek a vezető nélküli autók, a közműfogyasztás okos mérése, valamint az otthonok és gyárak távfelügyelete. 

A felmérést a Circle Research végezte április és május között Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Kínában, Németországban, Indiában, Írországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, Spanyolországban, Törökországban, az Egyesült Arab Emírségekben, Nagy Britanniában és az Egyesült Államokban.

A 2016-os jelentés leglényegesebb megállapításai a következők:

– Az IoT-ba fektető cégek 89 százaléka növelte ráfordítását az elmúlt 12 hónap során.

– A kutatásban résztvevők 76 százaléka úgy gondolja, hogy a dolgok internetének kihasználása elengedhetetlen bármilyen szervezet jövőbeni sikeréhez.

– Az IoT-beruházás a felhasználók 63 százalékának jelentős megtérülést hozott – egy évvel ezelőtt a mutató 59 százalékos volt.

– Az IoT-befektetések immár az átlagos informatikai költés 24 százalékát teszik ki, arányosan ugyanannyit, mint amennyit a cégek a felhőalapú megoldásokra vagy az adatelemzésre költenek.

– A jelentés azt is megállapította, hogy a dolgok internete technológiák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyes cégek fő üzleti tevékenységének támogatásában.

– A cégek 48 százaléka (az Ázsia/Csendes-óceán térségben 61 százalék) üzletvitelük alapvető átalakításához használ IoT-technológiákat.

– A fogyasztási elektronikai termékekkel foglalkozó társaságok 52 százaléka használ okostechnológiákat az alkalmazások új generációjához és az otthonok összekötéséhez.

– A megkérdezett vállalkozások 46 százaléka mondta azt, hogy új, IoT-alapú termékeket fejleszt ki a következő két évben.