Digitális asszisztens segíthet a mezőgazdasági ügyvitelben
Digitális asszisztens váltaná ki a papírmunkát az agrárcégeknél
2021. január 22.
A Consolidity Agroclerk hazai fejlesztés célja, hogy segítséget nyújtson a gazdálkodóknak az egyre szigorodó és egyre nagyobb terhet jelentő mezőgazdasági adminisztrációban. A startup sikeresen vett részt a NAK TechLab legutóbbi inkubációs programjában.
A teljes adást itt hallgathatja meg:
„Az Agroclerk ügyviteli-adminisztrációs rendszert tavaly nyáron kezdtük el fejleszteni. A célunk, hogy segítsünk azoknak a gazdálkodó szervezeteknek, amelyek minden nap szembesülnek a különböző, egyre nagyobb terhet jelentő agráradminisztrációs feladatokkal. Olyan megoldást szeretnénk nyújtani számukra, amellyel ezeket a munkákat a törvényeknek és elvárásoknak megfelelő módon a lehető legegyszerűbben el tudják elvégezni” – mondta a Consolidity társalapító-ügyvezetője a Trend FM műsorában.
A webalapú szolgáltatásuk felületén a gazdálkodók saját profilt tudnak majd létrehozni, ahová olyan fontosabb adatokat tölthetnek fel, amelyek a különböző – NAV-nak, hivataloknak vagy partnereknek küldött – jelentésekhez szükségesek.
„Első körben a munka- és földbérleti szerződésekre, az eszközökkel kapcsolatos szerződésekre, tehát a cégek belső adminisztrációjára és a vállalkozókkal kötött megállapodásokra koncentrálunk. Az adatbázis felépítésével párhuzamosan pedig megnyílik a lehetőség a különböző jelentések összeállítására. Azt látjuk az elmúlt év tapasztalatai alapján, hogy az ágazati szereplők nagy része más iparágakhoz képest jelentősen le van maradva az IT és az automatizáció terén, aminek az eredménye, hogy nem elég hatékony a működésük. A platformunk alkalmazásával a piaci szereplők ezen a területen is jelentősen előre tudnának lépni, gyakorlatilag a papírmunkát szeretnénk kiváltani egy digitális asszisztenssel” – összegezte Varga Tamás.
A fejlesztés célja a többi között az adatbevitel digitalizációja, a típusfeladatok sztenderdizálása és a minél nagyobb fokú automatizálás. A terveik szerint a platform a gazdáknak egyszerű, könnyen kezelhető adminisztrációs megoldást nyújt, és leveszi a felelősség terhét, biztosítva a jogi, pénzügyi és hatósági megfelelést. Az agronómusok munkáját azzal segítenék, hogy a szakemberek az adatbevitelt követően gombnyomásra generálhatják a különböző jelentéseket – hibalehetőség nélkül.
A munkavállalóknak a program lehetőséget biztosíthat arra, hogy akár a földekről egy okostelefon segítségével is könnyen ki tudják tölteni és gyorsan, egyszerűen el tudják küldeni a jelentéseket. A hatóságok számára pedig egy jó minőségű, egységes formátumban beküldött információszolgáltatást biztosítana a startup.
Jelenleg a prototípus szintnél járnak, a mobilapplikációjuk iparági szereplőnél van tesztelési fázisban, és a korai felhasználókkal is elkezdték az együttműködést.
„Közgazdászokkal, jogászokkal is együtt dolgozunk, hogy folyamatosan le tudjuk követni a szabályozási változásokat. A platform abban is segíthet, hogy javaslatot tudjon tenni egy-egy adminisztrációs kérdésben a vállalkozónak, de a fajsúlyosabb döntések esetében természetesen végül mindig az ügyfél vagy a könyvelője dönt. A terveink szerint fél éven belül már az agráradminisztráció jelentős spektrumát le tudja fedni az Agroclerk szolgáltatásunk” – emelte ki Varga Tamás.