Gőzerővel zajlik a Magyar Posta digitalizációja

Kapcsolódó cikkek

Gőzerővel zajlik a Magyar Posta digitalizációja

Gőzerővel zajlik a Magyar Posta digitalizációja

IoT Podcast

2 perc

Nem volt kivétel idén: minden ágazat megérezte a koronavírust. A Magyar Posta más állami szolgáltatókkal egyetemben komoly kihívások elé nézett úgy, hogy a járvány ellenére is mindenképpen eleget kell tennie kötelezettségeinek. A kényszeren túl egyébként is átfogó fejlesztésekbe kezdtek már néhány évvel ezelőtt.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

„A Magyar Posta szerintem manapság Magyarországon a legizgalmasabb munkahely a digitalizáció területén. Nálunk olyan programok futnak, amelyek kevés cégnél láthatók. Így például a logisztikában olyan ugrásokat hajtunk végre, amelyek a többi iparágban jelenleg nem ebben a fázisban vannak” – emelte ki Sziveri János, a vállalat informatikai vezérigazgató-helyettese.

A szakember a Trend FM műsorában összefoglalta az elmúlt évek legfontosabb digitális fejlesztéseit. Például 2017 és 2019 között a társaság Magyarország egyik legnagyobb vállalati digitalizációs projektjét valósította meg az elektronikus kézbesítési rendszer üzembe helyezésével és országos kiterjesztésével.

A rendszer működtetéséhez 8 ezer PDA-készüléket osztottak ki az összes kézbesítő járásban, és 1800 postahivatalban több mint 4.500 digitális aláíró padot üzemeltek be.

Idén pedig a többi között kibővítették az elektronikus feladójegyzék-készítő alkalmazást, amelyet e-Postakönyvnek neveznek. Ennek köszönhetően 2020. július 1-jétől papírmentessé vált a hivatalos iratok postai adminisztrációja a feladók számára, ekkortól már csak elektronikus címadattal adhatók fel ezek a dokumentumok.

„A tértivevényes feladóinknak a többsége, körülbelül 90 százaléka a hivatalos irat kategóriába tartozik, emiatt ez a digitális fejlesztés óriási ugrás volt az IT-nak. 2019 decembere óta több mint 18 millió darab elektronikus kézbesítési igazolást osztottunk ki a különböző csatornákon, ami napi szinten 200-250 ezer darab elektronikusan kezelt küldeményt jelent” – összegezte Sziveri János.

A csomaglogisztikában is hasonló digitalizációra készülnek. Céljuk, hogy a teljes üzleti és logisztikai folyamatot az első mérföldtől az utolsóig egyetlen integráns folyamattá fejlesszék. Ennek az informatikai munkálatai már idén elkezdődtek.

Az informatikai vezérigazgató-helyettes hozzátette: a folyamatnak az egyik legizgalmasabb része, hogy bevezettek egy ún. API-alapú kapcsolódási rendszert – kifejezetten B2B, vagyis cégek közötti funkcióval. Az API (alkalmazásprogramozási felület) szolgáltatásuk beépíthető az ügyfeleik értékláncába, szoftverébe, így a teljes csomagportfólió adatkezelését képes támogatni. A fejlesztés elsősorban a webáruházak és az elektronikus ügyvitellel rendelkező ügyfeleik munkáját segítheti. Ez a projekt idén indult el, és jelenleg a pilot szakaszban járnak.

További részletekért hallgassa meg az IoT Zóna műsort!