Közösségi robogók lepték el Berlint

Közösségi robogók lepték el Berlint

Közösségi robogók lepték el Berlint

IoT Podcast

20 perc

Magyar szakemberek is részt vettek a Coup robogómegosztó szolgáltatás androidos alkalmazásának a fejlesztésében.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A Bosch leányvállalata által üzemeltetett Coup még tavaly augusztusban indult el, akkor 800 darab a tajvani Gogoro által gyártott elektromos robogót „szórtak szét” Berlin belvárosában. A kétkerekűeket egy iOS-alkalmazáson keresztül lehetett bérelni. Idén márciusban azonban Androidra is szeretett volna terjeszkedni a társaság, így került képbe a Makery magyar programozócég. Kindler András, a Makery társalapítója az M2M Zóna rádióműsorban mesélt a közös munkáról és a szolgáltatás részleteiről.

Többkulcsos regisztráció

A szolgáltatás komplexitása már az új felhasználók regisztrálása során megmutatkozik. Tekintve, hogy járműkölcsönzésről van szó, nem elég az e-mail cím és a jelszó megadása után lezáruló regisztrációs folyamat. Ezen felül szükség van egy olyan rendszerre is, mely ellenőrzi a vezetői engedély érvényességét, és csak ezt követően engedélyezi a kölcsönzést.

Természetesen külföldiek is igénybe vehetik a szolgáltatást, a német mellett az app angolul is tud, de bármilyen nyelvű okmányokat képes felismerni, hiszen a mesterséges intelligenciát használó képfelismerő algoritmusok mellett manuális ellenőrzést is használnak.

Kindler András arra is kitért, hogy az igazán bonyolult háttérszolgáltatások már az iOS-es változathoz elkészültek, így az ő feladatuk elsősorban az volt, hogy ugyanez a felhasználói élmény Androidról is elérhető legyen.

Cserélhető akkumulátorok

Maga a szolgáltatás a többi kölcsönzőapphoz hasonlóan működik. Az alkalmazás indításakor a felhasználó egy térképen látja saját helyzetét, valamint a legközelebbi járművet, és egy gyalogos útvonalat a célponthoz. Ha szeretné, akkor tizenöt percre lefoglalhatja a kiszemelt robogót, amíg a helyszínre ér.

A felhasználó bármerre utazhat Berlinben és környékén, azonban egy fontos megkötés van: csak az úgynevezett Business Centeren belül rakhatja le a járművet, ezen a határon kívül a szolgáltatás nem áll le, így ha ott is hagyja az út szélén a robogót, akkor tovább ketyeg az óradíj.

Az elektromos járművek töltését is érdekesen oldották meg a német fejlesztők: amint az aksi töltöttsége egy bizonyos szint alá csökken, akkor az online térképről eltűnik az adott jármű. Napközben egy csapat speciális útvonalon járja körbe a várost, érintve az összes lemerült robogót, és ezeknél kicserélik az akkumulátorokat. Ennek köszönhetően nem szükséges a töltőpontok közelében parkolni, vagyis a szolgáltatás nem függ a töltőinfrastruktúrától.

A fejlesztés további részleteiről hallgassa meg a Trend FM műsorát!