Túlélési Kisokos: újratervezés a koronavírus idején

Kapcsolódó cikkek

Túlélési Kisokos: újratervezés a koronavírus idején

Túlélési Kisokos: újratervezés a koronavírus idején

IoT Podcast

2 perc

Néhány hete online kurzusokat tartott a Design Terminal, ahol startupok, valamint kis- és közepes vállalkozások vezetői kaptak információkat arról, hogyan lehet ezeket a nehéz időket átvészelni, milyen változások várhatóak a közeljövőben.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A videósorozat célja az volt, hogy támogassa a magyar vállalkozások túlélését és újrakezdésüket. Ehhez tudást, információt és ötleteket kívánt biztosítani hiteles és tapasztalt vállalkozók segítségével.

Az ismert és elismert cégalapítók, üzleti szakértők külön-külön epizódokban foglalkoztak a startupokkal, a kis- és középvállalkozásokkal, a vezetői válságkezelés módszereivel, valamint önálló részt kap a globális kontextus is.

Legutóbbi IoT Zóna műsorunkban azt jártuk körbe, hogy mi foglalkoztatja leginkább az érintett cégeket? Mennyire éltek a holtidő adta lehetőségekkel? A Design Terminál üzletfejlesztési vezetőjét kérdeztük a részletekről és tapasztalatokról.

Jónás László elmondta: nem feltétlenül önmagában a digitális tér a kérdés a startupok számára, hanem az a gazdasági helyzet, amihez alkalmazkodniuk kell. A járvány és a korlátozások következtében hirtelen teljesen megváltozott többek között az eladók, vásárlók, partnerek és beszállítók viszonya.

Lehet, hogy egy startupnak az alapszolgáltatása a kezdetektől a digitális térben volt, de a kiszolgáló folyamatok még nem minden esetben digitálisak. Most tavasszal viszont pillanatok alatt át kellett alakítani ezeket a folyamatokat.

Borultak az éves tervek és az üzleti modellek

A rengeteg vállalkozást sújtó visszaesés mellett természetesen vannak olyan területek is, ahol hirtelen óriási vevői igény jelentkezett adott terület digitalizálásra. Ez a megnövekedett kereslet is komoly kihívást jelent a cégek számára.

Gyökeresen változtatni kellett az üzleti modellen azoknak a vállalkozásoknak is, amelyek több iparággal foglalkoznak, náluk gyakori, hogy áthelyeződött az iparági hangsúly. Például egy autóipari startup most az élelmiszeripari vállalatok számára szállít digitális megoldásokat, mert ott van most igény a fejlesztésükre.

További részletekért hallgassa meg a Trend FM műsorát!