A Dolgok Internete a marketing világát is felforgatja

A Dolgok Internete a marketing világát is felforgatja

A Dolgok Internete a marketing világát is felforgatja

kereskedelem

3 perc

A Dolgok Internetéhez kapcsolódó készülékek által begyűjtött adatok segítségével a marketingszakemberek jobban pozicionálhatják reklámkampányaikat, és az eddiginél sokkal hamarabb megítélhetik, hogy sikeresek voltak-e a hirdetéseik.

A következő évek során exponenciális ütemben megnövekedhet a világhálóra kapcsolódó, egymással kommunikáló készülékek száma világszerte. A Cisco és az EMC előrejelzése szerint 2020-ban már 50-200 milliárd berendezés csatlakozhat vezeték nélküli hálózatokon keresztül a Dolgok Internetéhez.

Az intelligens készülékek, hálózati szenzorok, illetve a vezeték nélküli internet-elérési pontok elterjedése, továbbá az eszközök által begyűjtött, elképzelhetetlen mennyiségű új adat a szakértők várakozásai szerint drámai változásokat hozhat a marketingiparágban.

Átalakul a reklámkampányok életciklusa

Hogyan alakítja át a Dolgok Internete az ügyfélkapcsolatokat? >>A Dolgok Internetének köszönhetően intelligens berendezések széles kínálata csatlakozik majd a világhálóra – legyen szó akár egy csuklóra rögzíthető óráról, egy traktorról, egy gyári raklapról, vagy épp egy egyszerű hálózati érzékelőről, amelyek folyamatosan gyűjtik a valós idejű információkat a felhasználókról.  

Hogyha a marketingszakemberek megfelelő módon elemzik ezeket az adatokat, akkor folyamatosan nyomon követhetik a fogyasztói szokások változását. A több forrásból származó információknak köszönhetően ráadásul olyan következtetéseket vonhatnak le, amelyeket sikerrel használhatnak fel a jövőbeli hirdetési kampányok alkalmával.

Azáltal, hogy a médiaügynökségek és a hirdetők azonnali visszajelzést kapnak a vásárlóktól, hatékonyabbá tehetik a kampányaikat és a költségeiket is csökkenthetik. Ha a birtokukba jutó új információkat kellően gyorsan elemzik, akkor akár néhány óra vagy nap leforgása alatt el tudják dönteni, hogy megfelelően pozícionálták-e a reklámjaikat, és kellően sikeresek voltak-e a hirdetéseik.

Ha az adatokat a lehető legrövidebb időn belül feldolgozzák, akkor ezáltal háttérbe szoríthatják a versenytársaik hasonló reklámkampányait. Mindeközben az ellátási láncot és a szállításokat is annak megfelelően lehet alakítani, hogy a fogyasztók részéről mekkora kereslet mutatkozik a hirdetésekben szereplő termékek iránt.  

Új és meglepő hálótársak

Itt az ideje kiaknázni az IoT-ben rejlő potenciált >>Az EMC előrejelzése szerint az IoT-készülékek által generált adatok mennyisége 2020-ra robbanásszerűen megugorhat, és elérheti a 44 zettabájtot (egy zettabájt egybillió gigabájttal egyenlő). Ez a szám döbbenetes annak fényében, hogy az emberiség – eddigi története során – körülbelül 2,7 zettabájt információt állított elő 2013-ig bezárólag.

A rendkívüli mennyiségű újonnan létrejövő adat szükségessé teszi, hogy a cégek marketingszakértői, az adatspecialisták, illetve az IoT-szakemberek között stratégiai partnerkapcsolatok épüljenek ki. A nagy mennyiségű adatok rendkívül jó rálátást adnak például az autógyártóknak és a biztosítóknak a fogyasztói preferenciákra. Így olyan szövetségek jöhetnek létre, melyek a fejlett analitikai megoldásokat hatékony algoritmusokkal kombinálják, és ennek segítségével igyekeznek elérni marketingcéljaikat.

Forrás: Information Age