A Dolgok Internete nem a „dolgokról” szól

A Dolgok Internete nem a „dolgokról” szól

A Dolgok Internete nem a „dolgokról” szól

kereskedelem

2 perc

Az Internet of Things technológiának köszönhetően hatalmas mennyiségű új eszköz jelenik meg a piacon. A felhasználók pedig nem csupán egy okoskészüléket kapnak, hanem többletszolgáltatást és szorosabb kapcsolatot a vállalathoz.

A chicagói Internet Retailer Conference + Exhibition (IRCE) egyik előadója, James McQuivey a gépek közti kommunikációról beszélt, és annak a szolgáltatói modellre gyakorolt hatásáról.

Kifejtette, hogy szerinte a többség korai befogadónak (early adopters) számít, hiszen a fogyasztók fejében már kialakult a kép, hogy az új fejlesztések általában valóban hasznosak, és ez felerősíti az elfogadást, illetve növeli a keresletet is az intelligens megoldások iránt. De ezzel együtt az IoT és az M2M (machine-to-machine) eszközeit mégsem biztos, hogy ennyire egyszerű eladni.

Kell a többletszolgáltatás is

McQuivey szerint azt is szem előtt kell tartani, hogy ma még a vásárlók nem biztos, hogy olyan hűtőt szeretnének otthonra, amely az internetre csatlakozik. Nagyon valószínű, hogy nem ez a legfontosabb kérdés a megfelelő hűtőszekrény kiválasztása előtt. A megoldás abban rejlik, hogy a csatlakoztatott készülék milyen szolgáltatásokat nyújt még külön.

Egy ilyen hűtőhöz ugyanis csak néhány szenzor szükséges, és máris virtuálisan önálló bevásárlásra képes, vagy legalábbis szorgosan segíthet a tulajdonosnak a bevásárlólista összeállításában. A hűtő érzékelheti, hogy mi is van a polcain, ellenőrizheti a termékek lejárati dátumát, és azonnal felírhatja egy felhőalapú listára, ha valamire szükség van. Sőt, akár azonnal meg is rendelheti a terméket az interneten keresztül.

Ingyen juthat az okostermékekhez?

A szakértő olyan üzleti modellről is beszélt, ahol maga a csatlakoztatott készülék akár ingyenes is lehet. Elég elképzelni egy vázát, amely érzékeli a virágok hervadását, és azonnal értesíti a közeli virágboltost, aki megkeresi Önt az ajánlataival. Egy idő után ezek az üzletek akár térítésmentesen a felhasználó rendelkezésére bocsáthatják az eszközt, hiszen az IoT-megoldások segítségével szoros kapcsolat alakulhat ki az üzlet és a vevő között, aki emiatt rendszeresen visszajárhat hozzájuk.

Megérteni a fogyasztót

A következő lépés az IoT felhasználása a nagy mennyiségű adatgyűjtésre. A felhasználók lassanként ráéreznek az adatszolgáltatás előnyeire, főleg, ha ezért cserébe pénzt vagy kedvezményeket kapnak. A cégeknek készen állniuk a tömeges adatgyűjtésre és a minél hatékonyabb adatelemzésre is, hiszen így még jobban megismerhetik a fogyasztókat, és pontosan azt a terméket kínálhatják nekik, amelyre a vevőiknek szükségük van.

Forrás: Reatildive.com